avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 700 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Inscriere in asociatia de proprietari si acord privind ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Inscriere in asociatia de proprietari si acord privind instalarea unei microcentrale de apartament

Buna ziua,

Ma adresez dumneavoastra cu cateva aspecte. Am cumparat un apartament de 3 camere curand si ca orice nou proprietar am vrut sa ma inscriu in asociatie. D-ul Administrator mi-a solicitat urmatoarele acte: cerere de inscriere, copii buletine, copie act de vanzare-cumparare, copie extras carte funciara, copie certificate nastere copii, copie certificat casatorie, copie releveu si 700 lei fond de rulment. Vi se pare normal ca singura posibilitate de a-l contacta este la telefon, el incaseaza intretinerea din usa in usa, nu are program afisat si pe deasupra mi-a comunicat ca voi astepta rezultatul inscrierii plus acordul privind centrala 30 de zile cum spune el ca este legal.

Va rog frumos sa ma ajutati!!! Ce pot face ? Unde ma pot adresa ?


Presedintele de bloc a fost un fel de mediator. Dar degeaba. Vecinii in bloc spun ca tuturor le face la fel si ca este posibil sa vrea spaga !!!!

I-am spus ca vreau si eu sa renovez apartamentul: electrica, sanitare, etc.
Stiti ce mi-a spus? Sa-i fac cerere si sa mi-o aprobe el dupa care sa-mi dea el lucratori autorizati!!!

Ce pot face ? Multumesc anticipat!

P.S. In ultimii 11 ani nu avut loc nici macar o sedinta de bloc !!!
Ultima modificare: Sâmbătă, 2 Iunie 2012
lucianstanila, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 18:41, 2 Iunie 2012
Fonul de rulment si inscrierea in asociatie este in regula . Mai putin obligatia de a face reparatii cu firmna aleasa de el. Nu aveti de ce sa dati spaga . Faptul ca nu s-a tinut nici o adunare , ca nu exista program de incasari ori o comunicare permanenta cu administratorul ,este culpa locatarilor care admit un asemenea comportament , un asemenea ales si se complac in acest mediu. Numai adunarea generala hotaraste ce si cum. Daca mai multi locatari ar lua atitudine s-ar putea schimba conducerea.
Va multumesc foarte mult pentru raspuns.
Indraznesc sa va mai intreb daca toate acele acte sunt legal sa fie solocitate si daca termenul se aplica ? Ce demersuri legale pot face ? Plangere la politie sau primarie ?
Sigur administratorul este cu capul inainte de 1989, el uita ca este ANGAJATUL dumneavoastra si nu invers.
Ca trebuie sa faceti cerere,ca trebuie sa depuneti fond de rulment (daca fondul de rulment al vechiului proprietar este restituit), asta am inteles, dar de unde scoate acest "tovaras" restu?

Presedintele de bloc a fost un fel de mediator. Dar degeaba. Vecinii in bloc spun ca tuturor le face la fel si ca este posibil sa vrea spaga !!!!

Iar acest presedinte ar trebui sa stie ce sarcini are nu sa fie "pres" in fata administratorului, trebuie sa luati legatura cu el si sa ii dati Legea 230/2007 sa vada care sunt atributiile presedintelui.
Iar daca este obisnuit administratorul cu spaga,eu zic sa ii dati, dar bani marcati cu "MITA" si scapati oamenii de asemenea elemente.
Dumneavoastra nu discutati cu administratorul, faceti cererile catre presedinte, el este reprezentantul proprietarilor, administratorul "danseaza cum cantati dumneavoastra".
Ca in multe alte situatii greseala este a proprietarului care nu stie, nu cunoaste legislatia, modul de organizare si functionare a unei asociatii de proprietari.
Asa cum s-a spus mai sus cererea, solicitarea de aderare la asociatie se face catre presedintele asociatiei si nu catre administrator.
Conform legii 230/2007 si HG 1588/2007 proprietarul este obligat sa depuna la asociatie copii ale actelor de proprietate, sa se inscrie la asociatie cu toti membrii familiei care locuiesc in acel apartament, atat pentru cartea de imobil cat si pentru calculul cotelor lunare.
Asa ca ceea ce a cerut administratorul era corect sa prezentati presedintelui.

Pentru celelalte adresati-va presedintelui: acord instalare centrala, program la asociatie, stabilirea unui sediu al asociatiei, organizarea adunarii generale..., acestea fiind in sarcina presedintelui, a membrilor comitetului, a proprietarilor si nu sunt in sarcina administratorului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme cu administratorul emine emine Buna seara, Administratorul blocului la sfarsitul fiecarei luni vine personal si citeste apometrele si ma deranjeaza in modul in care o face. Nu afiseaza ... (vezi toată discuția)
Cine si cum raspunde juridic de inlocuirea unei tevi de apa (sparte) intr-un bloc de proprietari ? Maria Burs Maria Burs Buna dimineata ! De un an de zile am semnalat administratorului si presedintelui blocului spargerea unei tevi, care a umezit unul dintre peretii WC-ului de ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment onetime onetime Buna dimineata! As vrea sa stiu daca o asociatie poate lua bani pt fond de rulment de 2 ori, si daca au voie sa se foloseasca de acei bani. Acum cativa ani ... (vezi toată discuția)