Sunt pensionar MAI si mi-am infiintat un PFA pentru prestari servicii.Intrebarea mea este urmatoarea : dupa infiintarea Pfa -ului am inteles ca trebuie sa merg la Casa Judeteana de pensii pentru adeverinta privind stagiul de cotizare in ultimele 12 luni, sa m-i se emita un contract de asigurare in sistemul public de pensii ( pai noi militarii nu avem ?) , contract de asigurare pentru accidente in munca si boli profesionale,contract de asigurare in sistemul de sanatate .Trebuie sa mentionez ca eu intentionez sa prestez servicii pentru o firma din strainatate si nu stiu unde mai trebuie sa merg dupa obtinerea actelor PFA-ULUI.
Mai am o intrebare : Am deschis PFA-ul acum si trebuie sa merg la administratia financiara pentru declaratia 220 estimata pana la finele lui 2012.Intrebarea mea este daca aici ma va pune sa platesc impozit anticipat , pentru ca eu nu am inca activitate.Va multumesc anticipat.
Fie declarati un venit estimat mai mic, fie declarati 0 (zero). Daca insa se intampla sa realizati totusi venituri, va trebui sa le declarati anul viitor si veti plati si penalitati , majorari etc.
Si daca tot mergeti,inregistrati-va si registrele obligatorii ( RJIP Reg Inv)
Intrebarea mea era : daca declar spre exemplu un venit estimat de 4000 de ron pe aceste ultime 6 luni 2012, platesc acum la Administratia Financiara impozit sau la nul adica in 2013 se stabileste cat trebuie sa platesc in functie de veniturile si cheltuielile reale ?
pentru ultimile 6 luni din 2012 datorati plati cu titlu de impozit anticipat in 2 transe trimestriale, la 15 sept si respectiv 15 dec. 2012. In 2013 se va face regularizarea functie de realizarile reale, mai dati sau mai primiti.
Formular a1
paguro
Buna ziua!Am deschis un PFA in octombrie 2019.Sunt mecanic auto cu specializare in repararea masinilor de curse(tip formula 1).In cursul acestei luni voi ... (vezi toată discuția)