Situatie: o persoana juridica doreste sa vanda in rate un teren catre o persoana fizica .
Doresc sa aflu care sunt modalitatie prin care P.J. pate efectua tranzactia si care sunt taxele si impozitele platite de aceasta pt fiecare din urmatoarele cazuri.
Cazul 1: P.J. poate efectua vanzarea terenului in rate catre P.F? Daca da, P.J. trebuie sa aibe in obiectul de activitate al firmei activitatea de leasing? Facturarea catre P.F. se face o singura data pt suma totala sau gradual in functie de ratele stabilite prin contract? Ce taxe si impozite sunt aferente acestui tip de tranzactie si cand tb acestea platite de catre P.J.?
Cazul 2: P.J. poate efectua vanzarea terenului catre P.F. stabilind contractual un avans , iar restul de bani urmand a se achita in rate? Cum se efectueaza facturarea? Care sunt taxele si impozitele aferente tranzactiei si cand se platesc?
Puteti intocmi un contract de vanzare in care veti mentiona termenele de plata, modalitatea de plata, penalitati pentru intarzierea platilor. Pe baza acestui contract veti intocmi o factura fiscala, pe care o veti incasa la termenele din contract.Aceasta factura are aceasi tratare contabila ca orice alta factura. La sfarsitul perioadei fiscale(luna sau trimestru, dupa caz) veti plati TVA, sau impozit pe profit, dar nu numai pentru aceasta factura, ci pentru toata activitatea din perioada fiscala.
Va multumesc pentru raspuns. Mai am o intrebare . Se pot face facturi de avans in functie de termenele si platile stabilite cu persoana fizica, urmand ca la sfarsitul perioadei sa se storneze avansurile? Asta pentru a putea platii impozitul pe profit la ultima factura fiscala?
Facturile de avans sunt tratate din punct de vedere fiscal la fel ca si facturile normale. Asadar la sfarsitul perioadei fiscale veti avea de plata TVA si impozit pe profit pentru facturile de avans emise. Puteti sa va stabiliti termenele de plata astfel ca povara fiscala sa fie cat mai mica pentru dvs. S-ar putea sa fie mai convenabi sa intocmiti o singura factura.