Desi Fisele Fiscale s-au eliminat, exista o serie de obligatii ce trebuie indeplinite
Important! – Potrivit modificărilor aduse Codului Fiscal prin Ordonanţa Guvernului nr. 30/2011 angajatorii nu vor mai avea obligaţia completării şi depunerii fişelor fiscale. Această prevedere se aplică începând cu 1 ianuarie 2012 pentru drepturile salariale şi asimilate salariilor realizate după această dată.
Angajatorii vor avea obligaţia de a elibera, la cererea angajaţilor, un document care să cuprindă cel puţin informaţii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat în cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat şi reţinut, document care nu este un formular tipizat.
sursa conta.ro
Am o serie de intrebari:
1. Pentru societatile care au incetat sa existe, cine elibereaza aceste adeverinte, avand in vedere ca baza de date se afla la persoana cu care societatea a avut incheiat un contract. Eu am eliberat o astfel de adeverinta, doar ca nu o semnez decat dupa ce o semneaza patronul (se intampla ca societatea este in insolventa,am depus bilant de lichidare, iar persoana pentru care am eliberat adeverinta este in ingrijire copil pentru primul copil si a nascut in acest interva...vrea aceasta adeverinta pentru ingrijire copil 2 ani, pentru al doilea copil...)
2. Sunt aceste date suficiente...pentru dovada vechimii in munca (in ceea ce-l priveste pe angajator si obligatiile acestuia)
3. Daca angajatorul nu mai exista sau nu este de gasit... (cazuri de radiere, sau altele...)
4. Sfaturi utile, eventual un model de adeverinta editata de un specialist in domeniu.
5. Din cate stiu eu pana acum, aceste adeverinte NU se vor elibera NUMAI la cerere...
Multumesc