avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1091 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Incepere activitate de asigurari
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Incepere activitate de asigurari

Doresc sa incep o activitate de colaborare cu o firma de brokeraj in scopul de a incheia asiguri de viata si non-viata. Mentionez ca nu am curs de asigurator (nu am acel cod). Mi s-a propus sa fac un contract ca persoana fizica cu firma de brokeraj urmind sa mi se retina si impozitul pe activitate. Dar eu doresc sa lucrez ca persoana juridica. Ce imi recomandati sa infiintez: PFA, II, SRL? Fara curs de asigurator pot sa-mi desfasor activitatea? Codul CAEN trebuie sa fie unic 6622? Va rog sa luati in calcul ca si partea contabila sa fie mai simpla.
Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 11:47, 10 Iunie 2012
PFA si I.I. sunt excluse de la inceput deoarece nu aveti cum sa dovediti ca aveti calificarea necesara in domeniu. Iar ca sa deschideti un SRL mi se pare dezavantajos pentru Dvs. Varianta propusa de societatea de brokeraj imi pare cea mai optima. Mai analizati propunerea acestora.
Buna ziua,
dar in cazul in care "angajez" pe cineva care are deja codul de asigurator? Ma ajuta cu ceva?
Multumesc.
Angajez in ghilimele...nu am inteles ce ati vrut sa spuneti. Imi cer scuze.

Nu puteti infiinta PFA sau I.I. din capul locului. Pana sa puteti angaja trebuie sa va constituiti intr-una din formele mentionate mai sus, chiar de Dvs.

Pentru SRL va este util acest raspuns:
www.avocatnet.ro/content/for...
Am crezut ca pot sa angajez pe cineva, sa zicem cu o jumate de norma, ca sa pot sa-mi incep activitatea urmind ca in viitorul apropiat sa ma inscriu eu la un curs si sa obtin acel cod de asigurator. Exista vre-o solutie de a incepe activitatea ca persoana juridica fara ca eu sa am cod de asigurator?
Multumesc.