Buna ziua.....As dori daca se poate sa ma ajutati cu unele lamuriri,si anume.....
....o colega,a fost angajata incepand cu data de 23.01.2012, s-a semnat un contract de munca intre parti,respectiv angajator si angajat ,insa lipseste de pe acest contract de munca, stampila de la ITM.....tocmai i s-a confirmat (stia,dar avand probleme de sanatate-eminenta de avort ) ca este insarcinata in 8 saptamani...i s-a prescris o reteta cu tratament pentru mentinere,iar cand a mers la farmacie,a aflat ( cu stupoare) ca nu este asigurata...am apelat la experienta dumneavoastra in afla daca este sau nu angajata/ asigurata....mi se pare putin dubios ca nu vad stampila legala cum se zice,deci..
....nu ma pot pronunta ,nestapanind legile ca persoanele abilitate de pe acest forum...
...rog sa nu va suparati,pentru"datul meu cu presupusul" si sa raspundeti cu binevointa, astfel incat sa ii comunic colegei, ce si cum sta treaba.....
Va multumim anticipat pentru viitoarele raspunsuri...
Cu adeverinta de la locul de munca, prin care se certifica faptul ca este angajata si ca societatea a retinut si virat contributia CAS pentru salariat si contributia pentru societate se va duce la medicul de familie sa intrebe care este situatia-este cel mai usor.Medicul de familie stie daca dansa figureaza sau nu in SIUI.
Persoana trebuia sa figureze si in D112 din luna ianiarie.
Este posibil ca undeva sa fie o greseala si daca la societate si la medic familie este ok, atunci trebuie verificat la CJAS.
Persoana trebuie sa fie asigurata.
Va multumesc pentru raspuns... @danacj...sa inteleg din relatarea dumneavoastra ca nu o impiedica faptul ca pe acel contract de munca nu "apare" stampila de la ITM/nr de inregistrare (asa cum am specificat si in primul mesaj)...cu siguranta este o greseala undeva, si tocmai de aceea as dori lamuriri cu multumiri desigur pentru rabdarea de care dati dovada.
...@freeelis ..va multumesc si dumneavoastra pentru mesaj....
-poate verifica daca a fost transmis prin REVISAL (contractul)?
-beneficiaza de concediu crestere copil tinand cont de cele relatate mai sus?
...imi cer scuze ca insist asupra subiectului,dar as dori sa ii dau mai multe informatii vazand-o cum se" frasuie"...mii de multumiri anticipat.
1. Da, poate verifica astfel:
- art.8 alin.3 din HG nr.500/2011 prevede:
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal; b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.
- In caz de refuz , se va adresa Inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator.
2. Dreptul de a beneficia de indemnizatia pentru CCC este conditionat de realizarea de venituri supuse impozitului pe venit in ultimul an anterior datei nasterii copilului timp de 12 luni.
Acordarea indemnizatiei nu este conditionata de plata contributiilor sociale la bugetul de stat.