avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 315 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... teapa cumparare online
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

teapa cumparare online

am cumparat online un telefon mobil, livrat prin curier . Dupa ce am platit la curier, desfacand pachetul am constatat ca telefonul este spart. Ce se poate face ?
Cel mai recent răspuns: Catalin Baloescu , Consilier juridic 14:49, 18 Iunie 2012
greu de dovedit ca nu l-ati spart dvs.
Acel mobil putea sa fie spart de:
1) cei care v-au vandut
2) de catre curierat in timpul transportului.
3) de catre dvs.

Trebuie sa cititi cu atentie ce scrie in contractul de expediere si in contractul de garantie,am impresia ca atunci cand cel de la curierat v-a inmanat o hartie in care sa semnati ca ati primit acel produs in cutie ambalat bine.
Tarzan2012 a scris:

greu de dovedit ca nu l-ati spart dvs.
Acel mobil putea sa fie spart de:
1) cei care v-au vandut
2) de catre curierat in timpul transportului.
3) de catre dvs.

Trebuie sa cititi cu atentie ce scrie in contractul de expediere si in contractul de garantie,am impresia ca atunci cand cel de la curierat v-a inmanat o hartie in care sa semnati ca ati primit acel produs in cutie ambalat bine.


atunci inseamna ca toate firmele pot trimite produse sparte sau defecte in ambalaj, neavand cum sa le verifici in momentul primirii, nu ?
Domnule Baloescu,stiu ca nu e corect cea ce ati primit,adica acel produs defect,insa v-am spus ca trebuie sa cititi cu atentie contractul de expediere a firmei curierat si certificatul de garantie al firmei de la care ati luat mobilul. Eu nu am in fata mea acele acte de care am spus mai sus ca sa le citesc ca sa va pot ajuta mai bine. Dar ca sa fim sinceri stiu asa:
Firma cu telefonia mobila nu a aratat soferului de curierat produsul daca era spart sau nu inainte de curierat,iar soferul curieratului nu a stat sa desfaceti ambalajul in fata lui ptr a vedea daca produsul e defect sau nu.
Totul depinde de cea ce scrie in contract si certificat. Luati legatura si cu firma aceea de la care ati luat mobilul si spunetii problema,sper sa fie intelegatori si sa va ofere altul in schimb.
Ultima modificare: Luni, 18 Iunie 2012
Ares-3, moderator
atunci inseamna ca toate firmele pot trimite produse sparte sau defecte in ambalaj, neavand cum sa le verifici in momentul primirii, nu ?

Daca in momentul primirii retineati curierul pana desfaceati pachetul si refuzati primirea, respectiv plata coletului, nu mai aveati acum aceasta problema. Nu puteati fi obligat sa platiti un telefon spart pentru ca nu asta comandaseti. Nici macar costul transportului nu va putea obliga curierul sa il platiti, urma sa se descurce cu firma expeditoare.
In situatia dvs. este un sfat inutil, insa poate va foloseste pe viitor.

In afara de incercarea de a rezolva pe cale amiabila nu vad ce ati putea face. In cazul in care se va admite, prin absurd, ca nu dvs. l-ati spart, expeditorul poate da vina pe curier si invers, fara ca dvs. sa va puteti indrepta impotriva vreunuia dintre ei.

In opinia mea, nimic din scrie in certificatul de garantie sau in contract nu va poate ajuta.
multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme vanzare pe site de anunturi ismikanda ismikanda Buna! Acum cateva zile am vandut o componenta IT, pe un site (bine-cunoscut la noi in tara, de vanzari/cumparari). Un domn din oarecum apropierea localitatii ... (vezi toată discuția)
Amenda opc adi0374 adi0374 Buna seara, Firma la care lucrez a luat astazi o amenda deoarece am trimis un produs la garantie al unul client fara sa ii facem proces verbal de primire ... (vezi toată discuția)
Dreptul de retur al unui produs defect cristiulian cristiulian Buna ziua, Am o nelamurire in privinta unei comenzi facuta cu ceva timp in urma, la distanta. Dupa o prealabila consultare telefonica si citirea ... (vezi toată discuția)