Da,este legal,fiind vorba despre un cim determinat,chiar daca angajatul se afla in incapacitate temporara de munca,contractul sau de munca va inceta de drept la data expirarii termenului pt. care a fost incheiat,in cf. cu prevederea art.49(5)Codul Muncii
(5) De fiecare data cand in timpul perioadei de suspendare a contractului intervine o cauza de incetare de drept a contractului individual de munca, cauza de incetare de drept prevaleaza
In aceasta situatie,cm vor fi depuse si platite in continuare de catre Casa de Sanatate..
Multumesc pentru raspunsul prompt.
Sa inteleg ca persoana aflata in incapacitate temporara de munca isi va depune lunar (fiind vorba despre neoplasm) cm direct la Casa de Sanatate sau le va depune tot la consiliul judetean unde si-a desfasurat activitatea?
Le va depune lunar la Casa de Sanatate fostul angajat,dar pt. prima luna angajatorul va depune documentatia solicitata la casa de sanatate.In acest sens exista urmatoarele prevederi:
art93 din Norme60/32/2006:
ART. 93
(1) Drepturile la concedii şi indemnizaţii care s-au născut anterior situaţiei de încetare a activităţii angajatorului sau înainte de expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă, contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitată funcţia publică ori a expirat mandatul în baza căruia a desfăşurat activitate în funcţii elective sau în funcţii numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti se achită din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
#M4
(1^1) Plata indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate, pentru drepturile care s-au născut anterior situaţiilor prevăzute la alin. (1), se efectuează până la încetarea situaţiei care a determinat necesitatea eliberării de certificate medicale.
#B
(2) În vederea preluării în plată din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate a drepturilor care s-au născut anterior situaţiilor prevăzute la alin. (1), angajatorii sau, după caz, persoanele interesate depun următoarele acte la casele de asigurări de sănătate:
a) lista angajaţilor aflaţi în plată de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate;
b) situaţia plăţii lunare a drepturilor până la data depunerii documentaţiei;
c) actul legal prin care s-a dispus încetarea raportului de muncă, cu indicarea temeiului legal;
d) actele medicale şi alte acte prevăzute de lege pentru acordarea drepturilor
e) în cazul expirării termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă, se mai depune şi copia de pe contractul individual de muncă, cu viza inspectoratului teritorial de muncă, după caz;
Buna seara,
Revin cu o intrebare legata de acest subiect.
In situatia in care o unitate medicala/spitaliceasca imi cere dovada ca sunt asigurat al sistemului de sanatate, iar cm sunt achitate de catre Casa de Asigurari de Sanatate cum pot obtine aceasta dovada? Pentru perioada in care cm sunt platite de casa de asigurari sunt considerat asigurat, se fac plati in numele meu la bugetul asigurarilor de sanatate? Perioada aceasta este considerata vechime in munca?
Multumesc.
Casa de Sanatate efectuează doar plata indemnizatiei de cm din FNUASS,in cazul dvs.până la încetarea situaţiei care a determinat necesitatea eliberării de certificate medicale .(adica cat sunteti bolnav ),acest aspect nu are legatura cu statutul dvs. de asigurat,care a incetat in momentul in care contractul de munca a incetat.
Ori va depuneti dosar la somaj,daca indepliniti conditiile si in acest caz veti fi si asigurat la sanatate, ori fiind vorba despre un neoplasm,afectiune inclusa in programele nationale de sanatate,veti putea fi asigurat fara plata contributiei.
Adeverinta de asigurat in ambele cazuri se obtine de la casa de sanatate.
Pt. situatia in care sunteti inclus in programul de sanatate,prezentati la casa in vederea obtinerii adeverintei:
-copie Carte de identitate sau Buletin de identitate (pg.2,3,4 si mutatia daca e cazul)
-Adeverinta medicala eliberata de medicul curant sau de cel care coordoneaza programul de sanatate cu specificarea: este inclus in Programul National de Sanatate incepand cu data ....
-Adeverinta cu veniturile impozabile din perioada 2007 – 2012 de la Adm.Fin.a Sectorului de domiciliu (original) –
Pt. situatia in care sunteti somer in plata:
-copie Carte de identitate sau Buletin de identitate (pg. 2,3,4 si mutatia)
-copie ultimul talon somaj sau a adeverintei eliberate de institutiile care administreaza bugetul asigurarilor pentru somaj
-copie dupa carnetul de somaj vizat la zi
-Adeverinta cu veniturile impozabile din perioada 2007 - 2012 de la Adm.Fin.a Sectorului de domiciliu (original)
-Copie CARTE DE MUNCA,sau adeverinta de la fostul angajator dupa 1 ianuarie 2011.