avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 576 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Discuţia la modă De ce promovam non-valoarea de la varste fragede?
Discuție deschisă în Discuţia la modă

De ce promovam non-valoarea de la varste fragede?

In traditia de crestere si educare a copilului in Romania se inoculeaza de la vartse frage in subconstiuntul acestuia principii eronate despre viata si nonvalori ( furtul si monciuna ) la modul cel mai elegant , artistic si inofensiv prezentate ca si cum ar fi valori ale vietii .

Voi justifica aceste afirmatii cu o clasica poezie a copilariei : " Catelus cu parul cret, / FURA rata din cotet / Si SE JURA CA N-O FURA / Si l-am prins cu rata-n gura ! "

Se observa printr-o sumara analiza ce valori sunt promovate inca de la fragede varste.

De ce nu au fost compuse poezioare in care " catelusul munceste corect si se bucura de roadele muncii sale" ?

Trebuie osandite NON VALORILE ( minciuna, furtul, iresponsabilitatea, s.a. ) si trebuie promovata si stimulata MUNCA CINSTITA , COMPETITIA CORECTA si MOTIVATIA POZITIVA , care nu pot aduce decat un mare plus societatii noastre!
Cel mai recent răspuns: themis , utilizator 15:01, 4 Iulie 2013
Interesanta abordarea dvs.
Am mari retineri in ceea ce priveste schimbarea atat de necesara, dar greu realizabila. De ce? Ne uitam zilnic, ore in sir la tv, la aceeasi eterni vorbitori, ce nimic nu au a spune, am renuntat sa citim literatura de buna factura, acceptam tacit ca istoria neamului sa fie forfecata in fel si chip, ne indoctrinam zilnic cu vorbe marlanesti, asistam la fapte reprobabile si la insistenta cu care sunt promovate, cinstim cu orice ocazie nonvalorile si impostorii de care amintiti.
Ce ar fi de facut ? Dupa parerea mea, ar trebui sa facem o ierarhizare (de ce nu un plan, la nivel national ?) a adevaratelor valori educationale (numai prin reforma reala a sistemului de educatie), sa promovam romanismul, cultura strabuna si obiceiurile mostenite de la parintii si bunicii nostri (aspecte, astazi ajunse atat de jos, incat aproape ca nu mai avem la ce ne referi), sa renuntam la ura promovata si la indobitocirea poporului, programate prin mass media de catre cei pe care aici ii numim (frumos) nonvalori (mai pe scurt, sa-i indepartam din prim-plan).
Putem face asa ceva ? Cu siguranta, Da. Nu ne trebuie decat conducatori intelepti, cu adevarat dedicati tarii si cetatenilor, institutii ale statului corecte, cu respect fata de lege. Daca vor avea pe cine urma, cetatenii acestei tari vor fi receptivi.
Eu cred ca nu putem pune in sarcina ,,catelusului cu parul cret" ratiunea umana. Aici este vorba de o personificare si se prezinta intr-un mod comic o fapta, despre care, aflam ulterior, nu este tocmai laudabila. Daca ati pornit de la aceasta poezie era bine s-o afisati pe toata, pentru ca, din cate imi aduc aminte, la final se gaseste si morala, pedeapsa primita de catel pentru fapta lui. Daca nu ma-nsel oul fierbinte si Sfatul Popular. Oul fierbinte poate reprezenta atitudinea oamenilor fata de hot iar Sfatul Popular legea, justitia.

Cat despre ce spunea antevorbitorul meu, eu cred ca societatea se afla intr-o rapida evolutie. Auzisem undeva cum ca evolutia tehnolocica si civilizatia sunt ca doua drepte paralele care merg in sensuri opuse.
Probabil, ca oameni evoluam, bine sau rau si probabil incultura, meltenismul si marlania sunt ,,arme" fara de care nu am putea supravetui.
Se spune ca stresul este boala secolului XX. Cu cat un om este mai prost cu atat mai putin resimte stresul. Cu cat este mai meltean cu atat mai putin il vor afecta parerile celor din jur vizavi de comportamentul lui in societate.
Mulţumesc pentru invitaţie :)
Nu m-am gândit până acum la faptul că această poezioară , pe care o învăţau copiii ca pe o primă poezie din viaţa lor, ar putea să-i înveţe ceva rău. Dar îmi dau seama că observaţia dvs. este corectă, iar faptul că ,,personajele ,, sunt un căţeluş şi o raţă, animăluţe pe care copiii le îndrăgesc, sunt doar o ,,acoperire,, a ceea ce de fapt le inoculează sau le poate inocula.
Pe de altă parte, consider această poezie căzută în desuetudine , ceea ce presupune faptul că micuţii nu o mai învaţă de cum încep să vorbească. Dar acestui ,,rău,, , dacă este într-adevăr un rău, i-au luat locul alte rele, cu mult mai nocive. Copiii , de când deschid ochii au în faţă televizorul , unde văd şi se familiarizează cu scenele violente , cu un limbaj care de multe ori lasă de dorit, ei deschid ochii asupra unei lumi decadente şi , cel mai probabil, vor considera că aceasta este normalitatea
Este trist şi aproape că nu mai putem îndrepta lucrurile , ci dimpotrivă, lucrurile pot scăpa şi mai mult de sub control, câtă vreme părinţii nu-şi mai permit să aloce suficient timp educaţei copiilor lor , datorită goanei după bani şi după carieră . Este trist că de câteva generaţii încoace , ele sunt sacrificate fără vină şi fără putinţa de a se salva .
Mi se pare remarcabil ca cineva să mai observe toată această decadenţă şi să mai tragă câte un semnal de alarmă. Cu toate acestea, cred că suntem cu toţii părtaşi la ceea ce se întâmplă, fiindcă, chiar dacă mai aducem în discuţie această problemă, nu vom face şi nu vom putea face nimic să ne salvăm , nici pe noi , nici pe copiii care, şi fără de poezii gen ,,căţeluş cu părul creţ,, tot pierd şi tot nu vor putea să se bucure de o lume decentă, adevărată.
Mi-am adus aminte recent de o poezie care , pot spune, contrastează cumva cu subiectul poeziei cu căţeluşul , fiindcă, spre deosebire de aceasta, unde căţeluşul nu pare să păţească nimic după ce fură raţa din coteţ, poezia numită,,tâlharul pedepsit,, este o pildă despre ceea ce ar trebui să păţească cei care se dedau la furturi ale muncii altora :)
Cred ca invatamintele care se desprind din poezia mentionata le putem trece mai curand la capitolul "asa NU". Copilul este educat in sensul ca daca va fura, cu siguranta va fi prins si va suporta consecintele. Inocularea din frageda pruncie a intelepciunii biblice ( a se citi conventie, Exodul: 20:15) va continua sa fie sustinuta pe parcursul dezvoltarii cognitive a copilului si de prezentarea treptata a celorlalte 9 porunci.

Mai departe de caminul parintesc intervine anturajul, lipsurile, neputinta de a razbate sau de a atinge idealul propus, ceea ce poate conduce, in timp, la o coloana vertebrala "elastica" si la un sistem de valori amputat.

Tinand cont de titlul enuntat, este mai aproape de mine gandul, ca televiziunea aduce un subliniat,mare deserviciu, prin promovarea non-valorilor, decat poezia cu sfarsit punitiv. Inocenta copilului este "ciobita", agresata de tiparul asistentei Tv, frumoasa dar pustie intelectual, de beizadeaua care conduce bolizi de multi cai putere si care are "la brat",mondena saptamanii si nu in ultimul rand de exprimarea "anagramata" (cum se exprima un "clasic" in viata, in plin plenul Parlamentului) a alesilor poporului.
Ultima modificare: Miercuri, 27 Iunie 2012
Ceausescu Liliana - Birou de Mediator, Mediator
Ad usum Delphini
Unu. Marturisesc ca am ras cu lacrimi. Insa, dupa ce m-am potolit, mi-am adus aminte ca bunicul meu din partea mamei, invatator de tara ca si bunica, avea o opinie foarte asemanatoare in ceea ce priveste "Amintirile din copilarie" unde Ion(Nica) a lui Stefan a Petrii, in loc sa fie un exemplu pozitiv este un mic derbedeu care distruge manualele scolare (preaunsele cu slaninuta ceasloave) ucigand biete muste total nevinovate, fura cirese (prost exemplu, prost obicei incriminat si de art. 208 Cod pen.), distruge casa bietei Irinuca (mai rau, vezi si aici Codul penal) si face o multime de alte fapte antisociale. Din toata cartea aceea minunata rezulta fara niciun dubiu ca Nica era un mic huligan iar mai apoi, diaconul Ion Creanga este exclus din randurile clerului tot pentru huliganismele de care suferea din copilarie (adica pentru ca si-a parasit nevasta - destul de grav, dar se putea ierta cu cateva molitve bine ochite -; a tras cu pusca in sfintele ciori care zugraveau nevinovate acoperisul bisericii - asta chiar era foarte grav si nici nu exista molitve pentru a ierta asa ceva! - si, pe deasupra, s-a tuns de arata a mirean [Ce chestie, dom'le! Astazi, daca nu s-ar fi tuns, lumea l-ar fi crezut rocker]. P.S. Nici pentru asa ceva nu existau molitve.
Doi. Revenind la subiect. Va scriu, asadar, ca bunicul, adica invatatorul emerit Diaconescu Emanoil care s-a silit vreme de peste 40 de ani impreuna cu bunica sa lase cat mai putini nestiutori de carte prin satele de moti Hartagani, Valisoara, Ormindea si Baita, sustinea ca astfel de lecturi ar trebui facute cel mai devreme in liceu, cand tinerii au dobandit oleaca de minte, nu in clasele primare, cand incep sa prinda si ei mersul celor ce se cuvin facute si intelesul cuvintelor "bine" si "rau". Bunicule, dumneata n-ai urecheat pe nimeni (bunica mai facea asta uneori, dae el nu) si sper ca nu te vei apuca tocmai acum, la 30 de ani dupa moarte, sa ma urechezi daca tin cu Nica lui Stefan a Petrii si cu micii golanei intre care cu atata drag mi-am petrecut copilaria.
Trei. Mie, poezioara asta "Catelus cu parul cret" nu mi-a placut niciodata. Si am cateva motive ca sa nu-mi placa:
- in primul rand, astfel cum a sublinia colegul Roland Mindrila, catelusul, pe langa faptul observat de mine ca arata enervant cu parul lui cret, este un infractor.
- In al doilea rand, copiii invata o procedura desueta in care infractorul e pus sa jure (proba cu juramantul s-a scos, pare-mi-se, de prin '48) iar dupa ce catelusul depune juramantul in fals si este surprins cu obiectul material al infractiunii in bot este dus la un organ care, primo, nu mai exista iar, secundo, daca ar exista ar fi necompetent pentru ca nu mai exista de mult comisii de judecata pe langa "sfatul popular".
- In al treilea rand, poezioara e neterminata (stiu ca si Schubert a scris numai trei parti dintr-o simfonie care a ramas, astfel, neterminata, dar pe Schubert il iertam, bine?). Zic ca e neterminata pentru ca nu stim nici macar rechizitoriul, fara sa mai vorbim despre pedeapsa primita de catelusul (poate l-au condamnat la detentiune pe viata si atunci poezia devine educativa), nu stim ce drepturi i-au fost interzise pe perioada detentiei, nu stim daca a facut apel/recurs, nu stim daca catelusul, nesuportand gandul ca va ajunge in detentie, a incercat sa se sinucida si nici daca cainii de avocati au latrat corect in opinia consiliului superior canin.
Nu stim nimic iar asta e cat se poate de grav.
Asadar, chiar daca avem in vedere numai erorile de procedura, fara faptul ca ne lasa cu torul in ceata, poezia ar trebui eliminata din educatia mititeilor.
Patru. Insa mie, nici versiunea cu catelusul stahanovist si nici versiunea cu catelusul care primeste o prima de la patron nu mi se par indicate pentru uzul minorilor.
Doar doua exemple:
Catelus frumos si muncitor
Astazi iarasi ai muncit cu spor,
Iar in pieptul tau creste mandria
C-ai muncit doar pentru Romania!

(aplauze prelungite, se scandeaza: " Romania si (aici puneti ce doriti, in functie de simpatiile politice!)"
Varianta capitalista ar suna cam asa:
Catelus care muncesti din greu
Si castigi din munca banul tau
Maine eu cu drag te-oi rasplati
Si-ti ofer un pranz la chi-ef-si

Va rog sa-mi iertati stangacia poetica si, eventual, sa concepeti variante mai bune si mai educative.
Ultima modificare: Miercuri, 27 Iunie 2012
Adalbert Gabriel Gazdovici, Avocat

Alte discuții în legătură

Radar din spate, pv amendă. ce șanse are o plângere contravențională? klausmen23 klausmen23 M a luat radarul din spate. O mașina de poliție oprită pe sensul meu de mers tocmai a pornit de pe loc și se deplasa in sens opus. După ce ne am petrecut ... (vezi toată discuția)
A murit poetul adrian paunescu rosu gheorghe rosu gheorghe Incepand de astazi Flacara poeziei lui ADRIAN PAUNESCU nu mai palpaie, dar ne va lumina neincetat. Odihna vesnica neobositului poet! (vezi toată discuția)
Regretele din viata noastra ContSters223567 ContSters223567 Cu siguranta fiecare dintre noi am avut in viata noastra momente de cumpana, in care ne-am intrebat daca am procedat bine intr-o anumita situatie si \"cum ar ... (vezi toată discuția)