Tatal meu a lucrat la o firma de paza din Bucuresti din 2010 pana pe 03.05.2012.
S-a angajat la alta firma (nu in Bucuresti) si au cerut la dosarul de angajare decizia de incetare si adeverinta de vechime. Cei de la firma de paza au spus ca trebuie sa astepte pana vin actele de la ITM Bucuresti. Problema este ca tatal meu a incheiat un contract de munca pe durata determinata cu actuala firma si doamna de la personal ii tot cere aceste acte (mai ales decizia de incetare )pe care ce-i drept el a spus ca le va aduce dupa angajare.
Am sunat la firma de paza si am cerut macar decizia de incetare daca mai dureaza cu adeverinta de vechime dar mi s-a spus ca actele nu s-au intors de la ITM si ca tatal meu trebuie sa astepte ca nu au ce face.
Din cate am citit de la 01.01.2011 decizia de incetare si restul actelor nu se mai depun la ITM si fiecare firma are un inspector la sediu care elibereaza aceste acte. Persoana de la firma de paza -Birou Resurse umane mi-a spus ca au trimis adeverinta de vechime si decizia la ITM si asteapta sa le ridice. Daca ei nu au inspector de personal la firma trebuie sa le trimita la ITM? Inclusiv decizia de incetare?
Nu stiu cum sa procedez ca nu au vrut sa imi spuna macar numele inspectorului de la ITM sa mearga tatal meu personal poate asa obtine decizia de incetare.
Am mai intalnit cazuri in care angajatorii solicita o copie a deciziei de incetare de la fostul loc de munca, in ideea ca nu mai exista carnetele de munca si sa aiba "ceva" la dosar. Probabil vor sa vada exact functia avuta si articolul cu care a incetat contractul.
Adeverinta de vechime este necesara angajatului nu noului angajator.
Probabil ca ceva nereguli sau lenea persoanei de la resurse umane impiedica eliberarea documentelor.
Potrivit art.8 alin.3 din HG nr.500/2011 coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., angajatorul este obligat sa elibereze , la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul urmatoarele :
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Prin urmare, daca va adresati ITM-ului va trebui sa invocati faptul ca angajatorul refuza sa va elibereze astfel de documente ..
Demisie
Monica05
Buna ziua, acum cativa ani, la primul meu loc de munca mi-am dat demisia dupa aproximativ 3 luni de zile din cauza ca nu mi se potrivea locul de munca si din ... (vezi toată discuția)
Nu mai este itm?
saftmiki
am sunat azi pentru o problema la ITM si mi-a zis ca de la data de 01.01.2011 nu se mai duc decizii de incetare sau orice modificare la contract la ITM.Cum ... (vezi toată discuția)