Potrivit dispozitiilor art. 6 alin. (3) si alin. (4) din OUG nr. 116/2009, aprobata cu modificari si completari, prin Legea nr. 84/2010, impotriva rezolutiei directorului si/sau persoanei sau persoanelor desemnate se poate formula plangere in termen de 15 zile de la pronuntarea pentru parti si de la data publicarii rezolutiei sau a actului modificator al actului constitutiv in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, pentru orice alte persoane interesate.
Plangerea se depune si se mentioneaza in registrul comertului unde s-a facut inregistrarea. In termen de 3 zile de la data depunerii, oficiul registrului comertului inainteaza instantei plangerea.
In aplicarea acestor dispozitii legale, directorul ORCT/persoana desemnata dispune, prin rezolutie, mentionarea in registrul comertului a depunerii plangerii si inaintarea acesteia la tribunal.
Prin urmare, si aceasta rezolutie poate fi atacata cu plangere de catre persoanele interesate, sens in care este redactat si continutul acesteia, prin exercitarea acestui drept, in conditile art. 6 alin. (3) din OUG nr. 116/2009.
Mentionam ca, in lipsa achitarii taxelor si a completarii formularelor prevazute de actele normative in vigoare, directorul ORCT/persoana desemnata are posibilitatea amanarii solutionarii unei astfel de cereri, respectiv a respingerii mentionarii in registrul comertului a depunerii plangerii respective, ramanand, in toate cazurile, obligatia inaintarii catre tribunal, in vederea solutionarii.
In acelasi sens sunt si prevederile art. 7 din Legea nr. 359/2004, potrivit carora prin efectuarea inregistrarilor in registrul comertului se asigura opozabilitatea actelor inregistrate fata de terti, cu exceptia cazurilor in care legea prevede conditia cumulativa a publicarii acestora in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Acelasi act normativ stipuleaza, la art. 6 alin. (1), faptul ca, prin inregistrarea in registrul comertului se intelege inmatricularea persoanelor fizice, asociatilor familiale si persoanelor juridice prevazute la art. 2, inscrierea de mentiuni, precum si inregistrarea altor operatiuni care, potrivit legii, se mentioneaza in registrul comertului.
Referitor la taxele de registru calculate, precizam ca acestea se incadreaza in prevederile pct. 3 al Anexei 1 din HG nr. 113/2010, respectiv 30/lei inregistrare operatiune, la care se adauga fondul de buletin si de lichidare, taxa pentru transmiterea rezolutiei catre RAMO, respectiv 10 lei/inregistrare (pct. 1 al anexei 1), respectiv tariful de 104 lei/pagina de manuscris, conform Hotararii Camerei Deputatilor nr. 13/2010, pentru publicarea rezolutiei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Rezolutia in litigiu este neintemeiata urmand a fi anulata.
Prin Hotararea AGA a societatii s-a hotarat dizolvarea si concomitent lichidarea, conform art. 227 alin. 1 litera d si art. 235 din legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fara numire de lichidator.
In conditile in care societatea contestatoare a hotarat in mod legal dizolvarea si lichidarea societatii, reluarea activitatii societatii (care se afla in stare de suspendare) pentru a se putea apoi dizolva si lichida, nu e conditionata de nici un text legal in materie si, mai mult, este si superflua.
Pentru aceste motive, in numele legii, hotareste:
Admite plangerea formulata in contradictoriu cu intimatul ORC si in consecinta:
- Anuleaza Rezolutia emisa intimat
- Dispune inscrierea la registrul comertului a Hotararii AGA a societatii contestatoare cu privire la dizolvarea si lichidarea acesteia
- Ia act ca nu s-au solicitat cheltuieli de judecata de catre contestatoare
Cu recurs in 15 zile de la comunicare.
~ final discuție ~