Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna,
Am achitat catre o agentie de voiaj contravaloarea la patru bilete de avion in aprilie 2012, trebuia sa plecam in 10 iulie 2012 si sa ne intoarcem pe 15 iulie 2012 (destinatia cred ca nu are imoportanta).
La aeroport am primit "vestea buna" ca iletele nu sunt bune.
Intrebare, cum pot sa-mi recuperz contravaloarea acestor bilete si as dori sa-i dau in judecata si pe penal?
Care sunt pasii de urmat si ce trebuie sa fac?
Multumesc
Buna seara, parerea mea este ca nu este cazul unde sa plicati prevederile OG 5/2001 sau OUG 119/2007, din motiv ca la momentul de fata nu se pune in dezbatere incasarea unei creante propriu zise (în scopul realizării de bunăvoie sau prin executare silită a creanţelor certe, lichide şi exigibile) si cu atit mai mult nu are loc executarea unui contract comercial.
... pe cind biletul este un contract de călătorie încheiat între transportatorul aerian(compania aeriană) şi pasager în care sunt specificate drepturile şi responsabilităţilefiecărei părţi (Convenţia de la Varşovia compleată prin Convenţia de la Montreral), astfel ca dvstra sunteti in drept sa va revedicati sumele banesti pe care le-ati cheltuit in umra procurarii biletelor care nu a fost valide, (eu banuiesc ca la mijloc a fost o gafa scapata de catre unul din operatori care a omis procedura de ticketing).
Rezervarea este echivalentul termenului "reţinere loc" şi înseamnă alocarea în avans a unui loc pentru pasager sau de spaţiu sauvolum liber pentru bagaj, Garantarea condiţiilor de transport aerian şi a locului în avion suntasigurate numai de biletul de transport aerian plătit în avans şi acceptat depasager
Procesul de emitere a biletului implică o serie de responsabilităţi din partea emitentului. De aceea este foarte important ca biletul să fie corect completat. Completarea incorectă determină probleme legate de oferirea serviciilor către pasageri în condiţii optime, totodata complicaţii privind regilarizările financiare dintre agenţiile de turism şi companiile aeriene, acestea putând ajunge până la complicaţii legale.
Astfel la etape incipienta este nevoie sa solicitati in scris de la agentia de voiaj sa va raspunde la reclamatia dvstra unde veti expune starea de fapt a lucrurilor care sau produs si care sunt la moment si veti solicita amiabil inaintarea unei explicatii si binenteles restituirea banilor.