Am importat produse din Germania. Unele produse a trebuit sa le inlocuim clientilor nostri din Romania. Apoi produsele defecte le-am trimis in Germania pentru inlocuire.
Pentru unele dintre produse furnizorul german ne-a trimis credit note (nu le-a inlocuit) iar altele le-a trimis inapoi, inlocuite(reparate)
a) Cand am inlocuit produsele clientilor si le-am trimis in Germania pentru inlocuire, am inregistrat in contabilitate
371 = 357 200 lei
In declaratia Intrastat nu am inregistrat exportul cand am trimis produsele in Germania. Suntem furnizori de date Intrastat doar pt achizitii.
b) Cand am fi primit produsele de la furnizor reparate, am facut inregistrarea
357 = 371 200 lei.
Nu le-am inclus in Intrastat pt achizitii
c) Cand am primit credit note in locul produselor trimise la reparat cred ca ar trebui sa fac urmatoarele inregistrari:
401 = 357 200 lei
4426 = 4427 -48 lei
cu includerea tva de -48 in declaratia VIES si in decontul de tva
Nu le-am inclus in intrastat pt. achizitii
Sumele sunt doar exemplificative.
Va rog sa imi spuneti daca este corect cum am gandit sa procedez.
In cazul in care gresesc, cum trebuie sa procedez?
Va multumesc anticipat
Revin cu o corectie la cele scrise mai sus.
La pct. c) Credit note este de fapt o returnare de produse, numai ca furnizorul nu mi-a eliberat o factura ( invoice) ci un credit note care contine toate informatiile unei facturi: cod si denumire produs, cantitate, pret unitar si valoare, tva=0%.
In acest caz inregistrarile care trebuie sa le fac sunt:
357 = 401 - 200 lei
4426 = 4427 -48 lei
cu includerea tva de -48 in declaratia VIES si in decontul de tva
Nu le-am inclus in intrastat pt. achizitii
Este corect cum am procedat ? De fapt cum o sa procedez la inregistrarea credit note-ului?
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
ajutor declaratia 390
rodia
In situatia in care factura intracomunitara este emisa cu data de 22.07.2009 iar receptia bunurilor s-a facut in data de 04.08.2009.
Exemplu:In declaratia 300 ... (vezi toată discuția)