avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 569 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... contract eon energie electrica
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

contract eon energie electrica

Buna ziua. Am si eu o intrebare. In contractul de prestari servicii dintre eon si beneficiar nu ar trebui sa fie specificate toate taxele percepute in timpul contractului?
Ca safiu mai explicita , am ajuns in situatia de a fi deconectata de catre cei de la electrica si pentru a fi reconectata am fost obligata sa platesc o taxa de garantie in suma de 150 lei, dar aceasta taxa nu este inscrisa in contract. Mi s-a motivat ca este o hotarare de guvern din 2004 si pusa in aplicatie incepand cu 1 ianurie 2012. Dar, clientul nu trebuia informat printr-un act aditional al contractului despre aceasta reglementare a contractului?
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 21:31, 27 Iulie 2012
Garantiile se solicita doar clientilor care au fost in situatia dvs. (deconectati). Garantia pe care ati platit-o nu este evidentiata in noul contract? Sau la ce va referiti, la faptul ca ar fi trebuit sa fiti instiintata ca, in caz de debransare, la rebransare va trebui sa platiti si o garantie?

Metodologia din 2005 pentru stabilirea garantiilor la consumatorii captivi de energie electrica rau platnici:


6.2. Pentru consumatorul captiv rau platnic care solicita furnizarea energiei electrice dar caruia i-a fost reziliat contractul de furnizare a energiei electrice pentru neplata facturilor, furnizorul are dreptul sa conditioneze incheierea noului contract de furnizare a energiei electrice de constituirea de catre acesta a unei garantii stabilita potrivit pct. 5 din prezenta metodologie.

10.3. Valoarea si forma garantiei se vor inscrie in contractul de furnizare a energiei electrice, in cazul contractelor care se vor incheia dupa data intrarii in vigoare a prezentei metodologii sau intr-un act aditional la contractele incheiate inainte de data intrarii in vigoare a prezentei metodologii si care isi produce efectele de la aceasta data.


[ link extern ]
din cate inteleg aceasta garantie se percepe doar in caz de reziliere contract. Mie nu mi s-a reziliat contractul ci doar mi s-a inchis lumina, iar in mai putin de 24 de ore, mai precis doar dupa doua ore mi s-a reconectat.Mi s-a facut un nou contract sub motiv ca se reactualizeaza datele si nici in acest nou contract nu este specificata garantia
Din experienta va spun ca e foarte greu sa va luptati cu abuzurile celor din aceste mari companii.
Inclin sa cred ca explicatia cu reactualizarea datelor nu e cea reala si s-a profitat de faptul ca ati intarziat cu plata facturii ca sa va faca un nou contract, de data asta cu garantie.
Cautati in contract, poate gasiti totusi unde scrie despre garantie. Undeva ar trebui sa gasiti.

Ar fi bine sa aveti macar o copie dupa chitanta, pentru ca in Metodologie mai scrie:


9.1. Garantia se va restitui consumatorului captiv:
a) in cazul rezilierii contractului de furnizare a energiei electrice;
b) in cazul in care timp de 2 ani consecutivi acesta nu a ajuns in situatia de consumator rau platnic.
9.2. Inainte de restituirea garantiei pentru situatiile mentionate la pct. 9.1 lit. a), furnizorul de energie electrica este indreptatit sa execute garantia in limita valorii facturilor emise si neachitate de consumatorul captiv.
9.3. Pentru situatiile prezentate la pct. 9.1 lit. a) furnizorul are obligatia sa restituie garantia din proprie initiativa in termen de 5 zile de la reziliere. Neindeplinirea acestei obligatii, sesizata de consumator, poate conduce la sanctionarea furnizorului de catre autoritatea competenta.
9.4. Pentru situatiile prezentate la pct. 9.1 lit. b) furnizorul are obligatia sa restituie garantia din proprie initiativa sau in termen de 5 zile de la sesizarea consumatorului.


Daca nu veti mai avea probleme, dupa 2 ani puteti recupera acea suma.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata factura restanta la eon Florentina_A Florentina_A O persoana in varsta de 70 de ani, avea la plata o factura restanta si, intre timp a venit si factura curenta. Din varii motive, a ales gresit factura pe care ... (vezi toată discuția)
Taxa deconectare/reconectare energie electrica Luena Luena Buna seara Ma confrunt cu următoarea problema: am fost debransata de la energia electrică fara o notificare sau preaviz, in prealabil. Acum, trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Eon gaz plata rebransare +garantie 365 lei aroc1 aroc1 buna seara.azi de dimineata a venit un reprezentant de la eon a taiat furnizarea gazului si a spus ca nu ne rebranseaza pana nu platim tot.ok,am ajuns la ... (vezi toată discuția)