avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1094 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... acte vanzare imobil
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

acte vanzare imobil

Buna ziua si bine v-am gasit,

Doresc sa vand un imobil proprietate personala, dar singurele acte pe care le am sunt contractul de vanzare-cumparare intre mine si fostul proprietar in 5 exemplare si incheierea de autentificare de catre un notar in 4 exemplare.Am inteles de la agentul imobilar cu care colaborez ca imi trebuie cadastrul si intabularea pentru a putea vinde si ca nu intelege cum am achizitionat-o fara acestea.Am citit contractul de vanzare-cumparare in care specifica"..intabulat dreptul de proprietate in Cartea Funciara Individuala nr ... cu numar cadastral(provizoriu)... conform extrasului de CF..." . Astea sunt doar provizorii si trebuie facute altele sau trebuie sa le ridic de la OCPI? Ce alte acte imi trebuiesc pentru vanzarea imobilului?
Cel mai recent răspuns: adighe , utilizator 14:10, 25 August 2012
Ok. Va multumesc frumos.
In legatura cu intabularea, am observat ca ati fost lamurit, iar actele necesare pt. incheierea contractului de vanzare cumparare se vor prezenta in original toate actele fostilor proprietari sunt:
1. Acte de proprietate in original

2. Certificat fiscal de la Directia Taxe si Impozite Locale sau Primaria Localitatii unde se afla apartamentul - pentru judete. In certificatul fiscal trebuie precizat obligatoriu: proprietarul sau proprietarii cu numele corect; adresa corecta a apartamentului; suprafata de teren aferenta; fara datorii.
Certificatul fiscal nu trebuie sa fie mai vechi de 3 zile si trebuie sa fie eliberat in luna in care se incheie contractul de vanzare cumparare in forma autentica.

Certificatul fiscal trebuie adus la notariat cu o zi inainte de autentificarea contractului de vanzare cumparare, pentru verificare. In cazul in care nu se aduce cu o zi inainte si exista greseli, proprietarul isi asuma riscul de a nu incheia contractul de vanzare cumparare la data programata.

In cazul in care apartamentul nu este intabulat, intabularea se poate face si de catre biroul notarial si trebuie adus certificat fiscal pentru intabulare. La data incheierii contractului de vanzare cumparare trebuie adus un alt certificat fiscal, valabil 3 zile, cu mentiunea "pentru vanzare ".

3. Incheierea de carte funciara de la judecatorie sau de la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Biroul de Carte Funciara de sector.

4. Extrasul de carte funciara (valabil 5 zile de la data depunerii cererii la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Biroul de Carte Funciara de sector), care se obtine numai de biroul notarial. In extras trebuie sa se precizeze ca imobilul nu este grevat de sarcini.
Pentru obtinerea extrasului de carte funciara, trebuie sa se prezinte si sa completeze cererea la notariat, unul dintre proprietari, cu patru zile lucratoare inainte de incheierea contractului de vanzare cumparare.

5. Adeverinta de la asociatia de locatari / proprietari din care sa reiasa ca apartamentul nu are datorii la cotele de intretinere.

6. Ultima chitanta de achitare a energiei electrice.

7. Dosar cadastral in copie.

8. Daca este cazul, certificat pentru schimbarea adresei postale, in cazul in care adresa postala din titlul de proprietate nu corespunde cu adresa postala din certificatul fiscal, incheierea si extrasul de carte funciara.

9. Certificate de casatorie vanzatori si cumparatori (daca este cazul), sau sentinta civila de divort cu mentiunea "definitiva si irevocabila".

10. Buletinele / cartile de identitate (trebuie sa fie in perioada de valabilitate), in cazul in care este expirat se prezinta pasaport si carnet de conducere.

Toate documentele se prezinta in original.
Buna seara,

Am de adus o mica precizare va rog;

In conformitate cu dispoziţiile art. 113, alin (4) din OG nr. 92/2003 (Codul de procedură fiscală), certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult doua zile lucrătoare de la data depunerii cererii de către contribuabil şi poate fi utilizat de contribuabil pe toata perioada lunii In care se emite.

Certificatul de atestare fiscală emis în intervalul 25 a lunii - finele lunii este valabil pe toată perioada lunii următoare emiterii. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, în original sau copie legalizată, oricărui solicitant.

Pentru înstrăinarea clădirilor, terenurilor sau mijloacelor de transport contribuabilul trebuie să aibă achitate toate obligaţiile bugetare datorate până la data de întâi a lunii următoare încheierii actului de înstrăinare (conform art. 254 alin. (7), art. 259 alin. (61) si art. 264 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare).

Prin urmare, dacă certificatul de atestare fiscală se eliberează între 25 - finele lunii în curs, el atestă achitarea obligaţiilor fiscale doar pana la sfârşitul lunii în curs sau până la data de întâi a lunii următoare eliberării, aşadar pentru înstrăinarea clădirilor/terenurilor/mijloacelor de transport certificatul este valabil numai în luna emiterii.
Multumim!
verificati daca in cuprinsul actului de vanzare cumparare nu scrie si ca s-a platit suma de x lei pentru formalitatile de publicitate imobiliara.
De obicei, inscrierea la OCPI o face notarul in cazul contractelor de vanzare cumparare, daca partile sunt de acord iar banii se dau odata cu pretul actelor, urmand ca notaratul sa va sune sa ridicati incheierea de carte funciara.
Daca regasiti in cuprinsul actului(la sfarsit, unde sunt mentionate taxele), atunci va duceti la notariatul unde ati facut actele pentru a va inmana incheierea de intabulare, pe care acestia au primit-o dar nu v-au predat-o.
Daca nu ati platit la notar si inscrierea in carte funciara, puteti s-o faceti Dvs, sau sa angajati pe cineva sa va ajute, desi mare lucru nu e si nu se justifica sa platiti pe cineva doar ca sa depuna niste acte.

Alte discuții în legătură

Pasi de urmat in cumpararea unui apartament? h.ana84 h.ana84 Buna ziua, Doresc sa cumpar un apartament si nu stiu nimic despre cum se procedeaza...Cam cat timp dureaza actele?ce avans se da? ce acte trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Lipsa dosar cadastral mireamirela mireamirela Buna ziua! Cum se poate proceda pentru vanzarea unui apartament, pentru care dreptul de proprietate este deja intabulat in cartea funciara colectiva si ... (vezi toată discuția)
Documente necesare AneMariDorina AneMariDorina Doresc sa-mi cumpar un apartament. Ce acte trebuie sa am asupra mea ca si cumparator si ce documete trebuie sa aiba cel care vinde? Ce taxe ar trebui sa achit ... (vezi toată discuția)