avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe profit Contracte de inchiriere
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe profit

Contracte de inchiriere

Buna ziua,
Am o dilema mare legat de doua contracte de inchiriere. Administratorul societatii a inchiriat un apartament pentru depozitarea unor echipamente intrucat la sediul firmei nu mai avea loc. Pentru aceasta mi-a adus un contract de inchiriere care nu a fost inregistrat la finante spunand ca proprietarul nu doreste sa inregistreze. Am dedus cheltuielile pe chirie si curent electric ( fara TVA), nu stiu daca am procedat bine sau trebuia sa refuz contractul? Dupa cateva luni, administratorul spune ca si-a mutat toata firma in acel apartament inchiriat dar nu am declarat ca si punct de lucru. Va rog sa-mi spuneti cum ar trebui sa procedez in acest caz intrucat sunt proaspat contabil si nu ma descurc cu toate problemele de genul acesta.
A doua problema este daca se poate inchiria un apartament in alta localitate unde firma a primit lucrari, cu destinatia locuinta/cazare pentru salariati si administrator ca sa nu faca in fiecare zi drumuri. Si as dori sa stiu daca aceste cheltuieli sunt deductibile sau nu? Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 21:16, 21 August 2012
Cu prima problema ridicata nu ati procedat legal. Nu trebuia sa deduceti nicio cheltuiala. Faptul ca nu a declarat schimbarea de sediu sau punct de lucru intra in raspunderea administratorului.

Pentru locuinta inchiriata, daca exista contract de inchiriere pe perioada detasarii se pot deduce cheltuielile maxim admise de lege.
Va multumesc pentru raspuns.
Nici una din cele doua contracte de inchiriere nu sunt inregistrate de finante. Societatea este platitor de impozit micro, deci chiar daca am dedus utilitatile nu a influentat impozitul....sper sa nu se lege nimeni de asta.
La locuinta inchiriata cu scopul deplasarii unui salariat am dedus doar plata chiriei prin dispozitie de plata prin caseria unitatii. Cf art 43 din Codul Muncii, delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca. Art.44. alin.1 delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni. art. 44 alin.2salariatul delegat are dreptul la plata cheltuielilor de transport si cazare, precum si la o indemnizatie de delegare. Potrivit acestor articole am facut un act aditional salariatului cu aceste articole, am procedat bine?
Da, din punctul meu de vedere ati procedat corect.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Relocare în alt oraș în cadrul aceleiasi firme ancutza85 ancutza85 Lucrez de 3 ani la o firma iar în ultimul an am avut foarte multe delegații în capitala. Cam 20 zile pe luna. De la 1 noiembrie mi s-a schimbat și ... (vezi toată discuția)
Contract inchiriere spatiu punct de lucru intreprindere individuala claudiu21tgv claudiu21tgv buna ziua. am si eu niste intrebari cu privire la contractul de inchiriere spatiu punct de lucru pentru o I.I. daca se poate sa ma ajute cineva. 1 ... (vezi toată discuția)
Chirie si utilitati platite de angajator pentru salariat vyo33 vyo33 O societate a inchiriat un imobil pentru un salariat si a inregistrat cheltuieli cu chirii, precum si cheltuieli cu utilitatile (intretinere, energie ... (vezi toată discuția)