Buna ziua.La noi in bloc(4 etaje)s-au schimbat tevile de la calorifere de la parter la etajul patru ,fiecare proprietar platind individual mesterului lucrarea(piese si manopera).De la podeaua de la parter pana la teava principala de caldura,pentru bucata respectiva de cativa metri,am platit fiecare egal,separat fata de ceea ce s-a facut in apartamente,considerand bun comun ce e prin subsolul blocului.
Acesti bani care s-au dat in subsolul blocului nu se pot da din fondul de reparatii ?
Am solicitat acest lucru presedintelui si a spus ca nu se poate.
elga50:inseamna catrebuie sa aflu cine este in comitetul executiv .Ca inafara de presedinta de bloc,eu si mai un vecin restul parca n-ar sta acolo,nu-i intereseaza nimic.Si la fiecare sedinta tot in 3 se tine,altii nu apar.Acuma incercam sa izolam blocul,s-a tinut o sedinta si m-am mirat ca au aparut vreo zece,dar pana sa semneze toata lumea,cale lunga.
iulianmanea: domnul administrator vine pe sestache doar cu lista de cheltuieli si de preferat cand nu sunt eu acasa ca sa nu dea nas cu mine deoarece am avut in urma cu un an si jumatate o altercatie cu dansul(l-am prins dupa control cu o gramada de facturi restante pentru care plateam penalizari ca prostii cu toate ca intretinerea era platita la timp,el dadea bani din banii incasati de la noi sau numai el stie ce facea cu ei dar facturile noastre erau neachitate) si am vrut de atunci sa-l schimb dar doamna presedinta nu e de acord.Asa ca acum treaba merge cam asa:vin facturile(de fapt merg la el),el face tabelul,noi platim,dar nu mai vede bani pe mana,merge doamna presedinta si achita facturile la timp si asa am scapat de penalizari.
adriantot:noi platim fondul asta de reparatii pe apartament,nu stiam ca unii pot avea mai mult,unii mai putin,o sa cer o lista per apartament a fondului.Fondul asta de reparatii este incasat pe o singura chitanta,cea de intretinere.De fapt aici e o alta neregula,am citit pe aici ca fondul de reparatii se poate scrie pe aceeasi chitanta cu intretinerea dar cel de rulment nu.Noi nu am primit never ever decat o singura chitanta pe care era totalul.De vreun an abia se scrie pe spatele chitantei cat e fondul de reparatii si cat cel de rulment,in rest,dumnezeu cu mila.
Am citit mai multe pe aici si am tras concluzia ca la noi in bloc e o bulibaseala totala.Poate reusim sa facem un pic de ordine,o sa fie o sedinta in curand,daca avem cu cine discuta.
Presedintele de bloc e odoamna,m-am exprimat eu gresit mai sus,administratorul e un domn.
Eu dupa ce am citit ceea ce spuneti, cred ca in asociatia dumneavoastra sunt ceva probleme ce tin de organizare, cunoasterea si aplicarea corecta a legislatiei.
Adunarea generala poate alege cativa membri in comitet si-un presedinte, oameni de diverse profesii. Dar ca cenzori ar trebui totusi sa fie alesi sau angajati oameni cu ceva pregatire economica sau inclinatie spre aplicarea corecta a legii, aceasta fiind una din cele mai importante indatoriri ale cenzorului.
De aceea eu vad rezolvarea pe doua cai:
1. incercati si studiati legea 230/2007 si mai ales normele de aplicare stabilite in HG 1588/2007
si-aveti sanse ca in cateva luni sa cunoasteti cum se aplica acestea
2. daca nu va reuseste primul punct, la prima adunare generala, propuneti alegerea sau angajarea unui cenzor membru al CECCAR.
Daca dumneavastra stapaniti bine legislatia, explicati si convingeti cate unul in fiecare saptamana. In scurt timp o sa aveti mai multi proprietari care vor dori sa se lucreze legal in asociatie.