avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 744 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Reclamatie primarie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Reclamatie primarie

Buna seara, La blocul unde locuiesc, un vecin a considerat, in urma unei discutii verbale, ca e mai practic sa faca o reclamatie la primarie, decat sa faca o contestatie catre asociatie. In scrisoarea de invitatie la control de la primarie, apare pe lista actelor necesare a fi prezentate de reprezentantul asociatiei(presedintele), urmatoarele documente: registrul cu procesele verbale ale adunarii generale, registrul cu deciziile comitetului executiv, registrul de corespondenta al asociatiei si situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv la 31.12.2011 si 30.06.2012(de fapt dovada ca am depus aceasta situatie la primarie!?!?). Ma puteti ajuta cu informatii privind capul de tabel al acestor registre, precum si forma in care trebuie trecute date in ele? Sper ca nu se doreste un registru, snuruit, numerotat si sigilat, in care sa fie transcrise de mana toate PV-urile si deciziile, si semnate de toti cei implicati... La servici, unde au fost ceva controale de a lungul timpului, si nu ne-au reprosat nimic la varianta asta, am utilizat un registru in care era notat numarul de ordine, data, continutul pe scurt al PV-ului/deciziei, si eventual semnatura, iar intr-un biblioraft aveam indosariate PV-urile si deciziile scrise la calculator si listate/semnate olograf. cat despre situatia Activ/pasiv, exista mentionat undeva obligativitatea de a o intocmi si depune la anumite termene la primarie? De asemenea au solicitat si un PV al AG, referitor la aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe 2012 si a planului de masuri pe 2012....Imi puteti da un exemplu de un astfel de PV, ce ar putea contine? Noi suntem o asociatie mica, unde abia daca ne strangem 5-6 reprezentanti, din 40, la sedinte, si dupa reconvocari, hotaram sa facem ceva sa nu cumva sa ramanem cu restante...si cam atat...Am externalizat calculul listelor de plata catre FAPR, si avem un presedinte si un comitet executiv format din 3 persoane care mai incercam sa imbunatatim spatiu locativ din jur...din pacate unii vecini, desi nu fac ceea ce trebuie considera ca e mai util sa ne puna pe drumuri sa dam explicatii, care le putea oferi si direct daca doreau...(in cazul de fata vecinul era nemultumit ca desi a anuntat verbal presedintele(care l-a informat ca trebuie sa faca cerere), dar nu a facut cerere scrisa de scoatere de la intretinere, a fost trecut trecut tot cu 2 persoane la plata, cum a fost si lunile trecute, desi nu locuieste aici). Multumesc anticipat pentru ajutor...
Cel mai recent răspuns: deltady , utilizator 00:59, 1 Septembrie 2012
Luati cu dumneavoastra dosarele, registrele si documentele solicitate si prezentati-va la primarie. Acolo, cu aceste documente in fata o sa dati explicati.
Firma catre care ati externalizat administrarea asociatiei ar fi trebuit sa va ajute si-n organizarea si elaborarea acestor registre si documente.
Situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv se intocmeste lunar (trebuia sa o intocmeasca firma ce va administreaza) si se depune la primarie semestrial, conform HG 1588/2007:
Art. 21. -
(3) Asociaţiile de proprietari care optează pentru conducerea contabilităţii în partidă simplă vor depune la compartimentele specializate în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari din cadrul consiliilor locale situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv, întocmită potrivit ordinului ministrului economiei şi finanţelor, până la data de 1 martie pentru situaţia existentă la 31 decembrie şi până la data de 1 septembrie pentru situaţia existentă la 30 iunie.

Asa ca trebuie sa aveti un exemplar la asociatie.
Referitor la "capul de tabel"...
- registrul cu procesele verbale ale adunarii generale, nu are cap de tabel; este un registru obisnuit cumparat din librarie (A4) de 100 - 200 foi, in care se scriu efectiv procesele verbal in timpul desfasurarii adunarilor generala sau/si a sedintele comitetului executiv
- registrul cu deciziile comitetului executiv, exact ca cel de sus; poate fi folosit chiar acelasi registru
- registrul de corespondenta al asociatiei, se gaseste in librarie sub aceasta denumirea sau sub denumirea de registru de intrari-iesiri; este liniat, are capul de tabel si in el se consemneaza documentele, cererile, adresele primite de asociatie sau trimise de asociatie
- situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv, se intocmeste si depune conform legii asa cum am aratat mai sus; gasiti modelul in anexa 2 din Ordinul nr. 1969 din 09/11/2007, Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 846 din 10/12/2007
In procesul verbal de la ultima adunare generala trebuie sa aveti consemnat ca s-a aprobat prin vot bugetul de venituri si cheltuieli (de care intrebati dv). Sigur ca acesta buget trebuia sa-l intocmiti si sa-l prezentati in adunarea generala ca si o dare de seama (o analiza a activitatii), raportul comisiei de cenzori...
Gasiti unele modele sau exemple concrete in sectiunea "Documente utile" din dreapta acestei pagini.
Multumesc pentru informatii! Dar in cazul asta, cum informam proprietarii care nu au participat de continutul PV-urilor si hotararilor CE? In varianta folosita de noi, multiplicam PV-urile si hotararile si le putem la cutia tuturor proprietarilor...Asa ar trebui sa fotocopiem paginile respective din caiet si sa-lle afisam la avizier?
Ultima modificare: Joi, 30 August 2012
deltady, utilizator
Proprietarii nu trebuiesc informati despre continutul PV-urilor intocmite in adunarea generala unde se iau hotarari si nici de continutul PV-urilor intocmite in sedintele comitetului executiv unde se iau decizii ci numai asupra hotararilor si respectiv deciziilor.
Conform L 230/2007 proprietarii trebuie sa fie informati asupra hotararilor care se iau in adunarea generala.
Procesul verbal in orice adunare generala (asociatie, gradinita, scoala, asociatia actionatrilor, asociatia pensionarilor...) se intocmeste in timpul desfasurarii adunarii.
Conform L 230/2007
Art 25(4) Hotărârile adunărilor generale se consemnează în registrul de procese-verbale al asociaţiei de proprietari

Adica asociatia trebuie, este obligata sa aiba un asemenea registru.
Procesul verbal al adunarii generale este semnat in acest registru de membrii comitetului executiv, cu exceptia PV care se intocmeste cu ocazia infiintarii asociatiei si care se semneaza de toti participantii.
Hotararile luate in adunarea generala si cuprinse in PV, se aduc la cunostinta tuturor proprietarilor, dar hotararile si nu tot ce s-a discutat (cine a votat, cati au votat pentru si contra, ce a strigat unul, ce a argumentat altul...). Pentru a aduce la cunostinta tuturor hotararile, se poate face un extras numai cu hotararile care se afiseza, se pune in cutia de posta, se trimite prin posta, pe email, se publica in ziar..., fiecare asociatie cum crede ca este mai bine, in functie si de proprietari.
Iar deciziile CE, conform L 239/2007...
Art 30 (3) Deciziile comitetului executiv se consemnează în registrul de decizii al comitetului executiv.
Asadar asociatia trebuie sa aiba un asemenea registru.
HG 1588/2007 ne lamuresteste si asupra afisarii
Art 17 (3) Deciziile comitetului executiv se consemnează în registrul de decizii al comitetului executiv şi se afişează la avizier.

Normal ca nu o sa afisam registrul sau copie a procesului verbal, uneori greu de citit, ci selectam doar deciziile luate in sedinta si consemnate in acel PV, le redactam la calculator si afisam...
Cine vrea sa vada PV original are tot dreptul si-l poate citi la sediul asociatiei.


Multumesc pentru clarificari. Vom incerca sa procedam asa pe viitor, pentru ca nu am facut asa..:(. Sper sa nu ne certe prea rau la Primarie!
As mai avea o intrebare...pentru un proprietar care este restantier, nu permite accesul pentru verificarea contoarelor, cu care nu se poate discuta omeneste nimic, si care refuza orice orice ii trimitem prin posta(notificare/somatie), cum putem proceda, ca sa avem dovada instiintarii lui asupra datoriilor? Multumesc,
Am fost....a inceput cu faptul ca statutul nu este actualizat la legislatia actuala(era cel intocmit in 2000), la fel si ca tabelul anexa nu este actualizat cu proprietarii actuali - lucru perfect adevarat, si ne-a informat despre modalitatea de actualizare. Era vorba de faptul ca adunarile CE trebuie facute lunar, nu trimestrial ca in vechea legislatie,adica cel putin o data pe luna CE trebuie sa se intruneasca, macar sa valideze listele de plata! A continuat cu lipsa celor 3 registre (de PV, de decizii CE, de corespondenta). Surpriza a venit cand era sa fim amendati pentru ca in intr-un proces verbal al AG, am pomenit de bugetul de venituri si cheltuieli, dar nu am notat ca s-a si aprobat si valoarea sa. Pana la urma doamnele au fost dragute si ne-au iertat, dandu-ne doar avertisment, probabil dandu-si seama ca nu era ceva cu intentie...Am mai lamurit cateva aspecte legate de ce mai trebuie facut..total total 3 ore si ceva....Multumim vecinei care a facut o sesizare, pentru ca am aflat lucruri interesante chiar de la sursa care vor imbunatatii activitatea celor cativa oameni care isi bat capul cu asociatia! Am aflat si raspunsul la intrebarea precedenta: trimitem somatia prin posta, si chiar daca nu o primeste, o pastram ca dovada la dosar! Cam atat...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Legalitatea intocmirii proceselor verbale GHEORGHIAN GHEORGHIAN Este legal ca procesul verbal de la adunarea generală cât şi cele lunare întocmite pe calculator şi apoi semnate de comitetul executiv, ... (vezi toată discuția)
Sedinta adunare generala Bobu_M Bobu_M La inceperea sedintei de la adunarea generala a asociatiei pentru anul 2013, au fost alesi 3 membrii din asociatie pentru redactarea procesului verbal. Dupa ... (vezi toată discuția)
Registrul unic al asociatiei de proprietari CipM CipM Dupa legea veche, L230/2007, asociatia avea: - registrul de PV al asociatiei (\"Hotărârile adunărilor generale se consemnează în registrul de ... (vezi toată discuția)