avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 514 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Instrainarea unei constructii
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Instrainarea unei constructii

Nu este vorba de o situatie reala, sunt student, an 2, UBB si am o nelamurire cu privire la instrainarea unei constructii si forma actului de care este nevoie, ad validitatem.

Stiu ca:

- pentru a instraina o constructie atunci cand cel care vinde este proprietar al terenului (si nu doreste sa vanda decat acea constructie, nu si terenul) este nevoie de act autentic (ad validitatem), formandu-se astfel un drept de superficie in favoarea dobanditorului.
- cand cel care instraineaza o constructie are doar un drept de superficie asupra terenului, nu este nevoie de act autentic; dreptul de superficie se instraineaza odata cu imobilul

Pana aici am inteles tot insa nu reusesc sa-mi explic urmatoarea situatie.

Daca persoana X doreste sa-si vanda apartamentul (evident ca vinde odata cu acesta si cotele parti din drepturile de coproprietate fortata din acel imobil, ex: casa scarilor) insa are in coproprietate si terenul pe care se afla intregul imobil care "regula" se aplica ?

Este in acest caz nevoie de acordul celorlalti coproprietari ai terenului ?
Este vorba de un drept de coproprietate fortata asupra terenului pe care se afla intreg imobilul (tind sa cred ca nu e) ?
Se poate instraina apartamentul, fara sa se transmita si cotele parti din dreptul de coproprietate asupra terenului ?
Este in acest caz nevoie de consimtamantul celorlalti coproprietari asupra terenului (deoarece ar urma sa se constituie 2 drepturi reale, de superficie si de servitute) ?
Poate X sa vanda apartamentul fara acordul celorlalti coproprietari ?
Cat de des apare aceasta problema in realitate (daca este intradevar o problema) ?

Va multumesc : )
Ultima modificare: Luni, 19 Ianuarie 2009
december, utilizator