avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... procedura solutionare reclamatii ANPC
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

procedura solutionare reclamatii ANPC

Pe site-ul ANPC exista o procedura de solutionare a petitiilor.

[ link extern ]

Nu reusesc sa gasesc decizia presedintelui ANPC care aproba aceasta procedura.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 19:05, 10 Septembrie 2012

Daca vreti sa spuneti ca procedura nu este aprobata (altfel nu vad la ce v-ar trebui acea decizie), nu va contrazic: nici eu nu am vazut-o.

Faptul ca ANPC a postat-o pe site-ul sau pare a-i da un caracter oficial, acesta a fost motivul pentru care am preluat informatii din ea. Daca dumneavoastra aveti cunostinta ca nu aceasta este procedura dupa care se lucreaza, va rog sa o puneti pe aceea aprobata - ne va fi de folos.

Multumesc.
Prezenta acelei proceduri pe site nu-i da un caracter oficial.
Procedura capata caracter oficial si obligatoriu daca este aprobata de presedintele ANPC.

Am cautat in toate deciziile ANPC de pe site-ul cdep.ro si nu am gasit nimic despre aceasta procedura. Poate sunt si alte decizii care nu sunt facute publice... Ne poate indica cineva o sursa?

Mai cautati si daca nu veti gasi scrieti-le celor de la ANPC ca au postat pe site date neoficiale si sa faca bine ori s-o retraga, ori sa puna si decizia ca au probleme de credibilitate. Pana atunci eu o consider procedura dupa care solutioneaza petitiile.

Inca nu am auzit de vreo decizie de aprobare a unei proceduri interne (cu scop de stabilire a modului de lucru intr-o institutie) care sa fie publicata pe site-ul Camerei Deputatilor.

Ce trebuie sa fac pentru a avea acces la deciziile cu caracter intern ale unei institutii?
In cazul ANPC, deciziile cu caracter intern nu sunt publice, ceea ce inseamna ca daca le voi solicita nu vor fi eliberate decat dintr-o eroare a unui functionar.

Ar trebui sa aveti o functie intr-un organ de control al statului care sa aiba competenta sa verifice daca activitatea respectivei institutii este descrisa in procedurile operationale, de sistem etc. si in procedura generala (care este ''mama'' procedurilor interne) - toate institutiile sunt obligate sa elaboreze astfel de proceduri, ele fac parte din sistemul de management al calitatii.

Pentru transparenta, sunt institutii care isi publica pe site procedurile iar unele pun chiar formatul in care sunt ele elaborate. Ca exemplu:
[ link extern ]
In acest caz prima pagina atesta faptul ca directorul general al institutiei a aprobat-o (nicio legatura cu Camera Deputatilor, dupa cum observati :) ).
Ca ANPC nu a facut publica intr-o astfel de forma (cu semnaturi etc.) este alegerea lor. Pana la urma, de interes public este procedura in sine, de aceea sustin ca este cea dupa care se lucreaza.

Nu va suparati ca va intreb, de ce aveti nevoie de ea? De regula, cei care publica intrebarile au si o problema pe care doresc sa o rezolve; n-as vrea sa raman cu senzatia ca ati venit in audit pe forum.
Ultima modificare: Luni, 10 Septembrie 2012
Ares-3, moderator

Alte discuții în legătură

Protectia consumatorului? VALI_M VALI_M As dori sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu o problema avuta cu cei de la Protectia Consumatorului. Am facut o sesizare la Comisariatul Judetean pentru ... (vezi toată discuția)
Întrebare - problema cu o banca crstirina crstirina În 2007 în urma unui conract de credit cu o bancă am obtinut si un card de credit pe care l-am achitat si închis în 18 01. 2010 iar acum când am ... (vezi toată discuția)
Model de reclamație către comisariatul pentru protecția consumatorului Ares-3 Ares-3 Reclamatiile si sesizarile adresate Comisariatelor pentru Protectia Consumatorilor / Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pot fi depuse doar ... (vezi toată discuția)