La locul de munca, m-am inteles foarte bine cu sefii si mi-au oferit un program flexibil astfel incat sa pot sa fac si facultatea si sa pot sa merg si la servici.
Jobul meu nu presupune o activitate ce trebuie desfasurata continuu, deci prezenta mea la locul de munca nu este tot timpul productiva iar ei au inteles asta.
Pentru faptul ca pot merge si la facultate si la servici, de fiecare data cand a fost nevoie de mine, indiferent ca era zi sau noapte, am fost si am lucrat si am rezolvat ce era de rezolvat.
Problema este ca in luna august 2012 nu am fost la servici ptc am lucrat de acasa.
Cam in fiecare an, in luna august, e mai liber, si atunci lucrez de acasa.
Din luna septembrie, s-a schimbat seful iar contabila sefa (care nu ma prea agreeaza nici pe mine si nici pe fostul sef), a observat ca nu am venit in luna august si mi-a oprit plata salariului pe card.
Are voie sa faca acest lucru de capul ei sau trebuie un ordin direct din partea noului sef? In contractul meu de munca este stipulat ca "angajatorul are dreptul sa constate savarsirea abaterilor disciplinare si sa aplice sanctiuni corespunzatoare, potrivit legii..."
Mentionez ca nu am primit nici un avertisment, nimic, am aflat azi ca nu mi-au intrat banii de salariu pe card.
Din cate inteleg, daca nu s-a facut plata salariului atunci nu am nici macar asigurarea medicala platita pe luna august si trebuie sa o platesc eu direct la casa de asigurari.
As putea sa fac ceva?
Sper ca nu am uitat sa mentionez nimic.
Va multumesc.
Pai daca tu ai prestat munca de acasa si ai dovezi atunci ce a facut contabila sau cine e de vina e ilegal .
Conf art 108 C.m (1) Sunt consideraţi salariaţi cu munca la domiciliu acei salariaţi care îndeplinesc, la domiciliul lor, atribuţiile specifice funcţiei pe care o deţin.
(2) În vederea îndeplinirii sarcinilor de serviciu ce le revin, salariaţii cu munca la domiciliu îşi stabilesc singuri programul de lucru.
(3) Angajatorul este în drept să verifice activitatea salariatului cu munca la domiciliu, în condiţiile stabilite prin contractul individual de muncă.
art 110 (1) Salariatul cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului.
(2) Prin contractele colective de munca si/sau prin contractele individuale de munca se pot stabili si alte conditii specifice privind munca la domiciliu, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Pai munca mea presupune lucrul cu PC-ul, tabele, baze de date, despre care se poate spune oricand ca nu le-am facut cand am fost acasa, ci le-am facut alta data...nu pot sa spun ca dovada muncii este concludenta...
In cazul data sa produs o incalcare grava a legislatiei muncii ..., poprirea slariului are lco doar in baza decizei Directorului sau Adunarii Generale si nicidecum nu din considerentul contrabilului-sef, cu atit mai mult ca decizia de oprire a salariului urmeaza sa fie emisa in urma petrecerii unei cercetari in urma careea avea sa se constate faptul neprezentarii la serviciu, apoi aplicarea sanctiunii disciplinare. Iar luind in cosideratie faptul ca vau oprit din salariu si nu vau adus la cunostinta ordinul sau decizia respectiv vau lipsit in mod arbitrar de dreptul de a contesta respectivul act.
Acum urmeaza sau discutii mai dure cu administratia sau ulterior plingerea la ITM.
Am dreptul de a cere Decizia de oprire a salariului de la sef?
Mentionez ca noul sef (director) m-a indrumat sa discut cu contabila despre posibila restituire a salariului pentru ca el nu era la curent cu situatia mea - deci, nu cred ca a luat el decizia de a imi opri salariul.
Contabila a specificat ca aceasta restituire nu este posibila .
Daca depun plangere la ITM, este o problema pentru ca in contractul meu nu se precizeaza ca pot sa lucrez si de acasa...