un salariat s-a prezentat la dep. resurse umane cu decizia de incapacitate de munca grad 3. acestuia i s-a facut un act aditional ca isi continua activitatea in baza aceluiasi contract dar se modifica timpul de lucru la 4 ore. el nu si-a depus cerere la casa de pensii pentru pensie de invaliditate si nici societatea nu i-a intocmit dosar de pensionare . el a pierdut 3 luni . cine este responsabil ? multumesc !
angajatul trebuia sa intrebe angajatorul (la resurse umane) ce presupune aceasta decizie de invaliditate gr 3, in caz ca nu stia ca poate beneficia de pensie de invaliditate. dpdv al angajatorului acesta, si-a facut treaba, i-a oferit un contract de munca corespunzator capacitatii de munca.
1. Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice spune:
Art. 103
(1) Pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite, a tutorelui sau a curatorului acesteia, a persoanei careia i s-a incredintat sau i s-a dat in plasament copilul minor, dupa caz, depusa personal ori prin mandatar desemnat prin procura speciala.
(2) Cererea de pensionare, impreuna cu actele prin care se dovedeste indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta lege, se depune, incepand cu data indeplinirii acestor conditii, la casa teritoriala de pensii competenta, in a carei raza domiciliaza persoana.
2. - Asadar "vina" este a salariatului care nu a depus actele la Casa de Pensii.
- Sa se duca acum sa depuna actele la Casa de Pensii.
3. Singura responsabilitate a angajatorului este sa-i emita actele necesare, solicitate de Casa de Pensii.
Dosar de pensionare
delia25
Buna ziua,
Angajatorul este obligat sa depuna dosarul la Casa de Pensii a unui angajat care a primit o decizie asupra capacitatii de munca - fara drept de ... (vezi toată discuția)