avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 436 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Salariu pentru administrator si pentru curatenie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Salariu pentru administrator si pentru curatenie

Buna ziua,

locuiesc intr-un bloc cu 16 apartamente, o singura scara de bloc (localizata la 500m in afara orasului).
Imi puteti spune cam care ar trebui sa fie salariul administratorului si salariul femeii de servici, asa aproximativ pt 2012.
Mi se pare corect ca in ambele cazuri sa se faca contractul pe numarul de ore prestat pe saptamana.
In momentul de fata, toate apartamentele platesc curatenia si administratia la fel, indiferent de suprafata lor si/sau nr de persoane. Din cate am citit pe internet e ilegal, dar administratorul se face ca nu intelege limba romana. Clasic!
A 2-a intrebare: este legal ca administratorul sa aibe functia asta fara a avea cursul de administrator (oferit de Primarie parca, cu plata bineinteles)?

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:03, 20 Octombrie 2012
Salariile se negociaza. Cheltuielile cu salariile se impart pe cota parte individa de proprietate, asa cum este specificat in HG 1588/2007 la art. 44.
Tot in HG1588/2007 la art. 22 spune ca: (2) Asociaţia de proprietari angajează persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator......,
iar la art. 58 :
(1) Persoanele fizice care doresc să obţină calitatea de administrator de imobile sunt atestate de către primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local.
(2) Atestatul are drept scop certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor care doresc să
practice activitatea de administrare a imobilelor la asociaţiile de proprietari.
(3) Atestatul de administrator de imobil se eliberează pentru o perioadă nedeterminată şi este valabil pe tot teritoriul României.
(4) Atestatul de administrator de imobil se poate retrage de către autoritatea administraţiei publice locale care l-a eliberat, dacă nu mai sunt îndeplinite condiţiile pentru exercitarea acestei activităţi.
Aici aveti legea [ link extern ]
Ultima modificare: Miercuri, 12 Septembrie 2012
Baltazar_one, utilizator
Legea 230/2007 Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.

Salariile nu se repartizeaza pe numar de persoane sau pe numar de apartamente, se repartizeaza pe cota-parte indiviza.
Salariile sunt negociabile, trebuie sa gasiti pe cineva care sa ceara putin si sa munceasca mult, nu cred ca va poate da cineva o suma pentru salarii, depinde si ce au de facut, nu puteti sa judecati dupa timpul in care face treaba. Un administrator poate sa incaseze 1 ora pe saptamana, dar are mult mai mult de facut.
Puteti sa vedeti Legea 230/2007 si HG 1588/2007.
@icarmen

Un administrator bun,e un administrator bun care face ce trebuie sa faca un administrator.

Un administrator rau sau un administrator prost este acela care nu face ce trebuie sa faca un administrator, adica ce scrie in lege si in normele de aplicare a legii.

Nu va mai uitati la "patalama", ca nu asta este important. "Patalamaua" o da primaria atunci cand organizeaza examene si asta se poate intampla din an in paste, asa ca este mult mai important sa-i faceti o fisa a postului administratorului in care sa ii scrieti toate pretentiile pe care le aveti de la el, in limita atributiilor legale.
El o sa va ceara bani pentru ce pretindeti de la el....si asa o sa aflati cat costa un administrator si daca va convine, bine, daca nu, puteti cauta altul mai accesibil...s.a.m.d.

Dupa ce ati gasit administratorul potrivit si femeia de serviciu potrivita, aveti grija sa aveti si un cenzor care sa verifice lunar activitatea financiara a administratorului, altfel s-ar putea sa nu se stie.....sa va treziti cu o gaura serioasa in gestiune si sa va uitati lung la....atestat.
Sigur ca asa cum prevede legea, asa cum s-a precizat mai sus, administratorul ar trebui sa fie autorizat. Dar aceasta poate ca este ultima problema care trebuie sa-i preocupe pe proprietari pentru ca angajarea oricarei persoane (administrator, femeie de servici...) intra in sarcina comitetului executiv condus de presedinte.
Daca presedintele a considerat ca persoana angajata ca administrator este nimerita, o sa munceasca cu acea persoana iar daca nu, NU, indiferent ca are calificare sau nu.
Asa ca orice propunere, sugestie, nemultumire..., aveti cu privire la activitatea administratorului trebuie sa o discutati cu presedintele asociatiei.

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri!
Sunt un pic surprinsa de sfatul cu cenzorul lunar, eu propusesem control financiar anual si am starnit o liniste totala in bloc si foarte probabil, suspiciuni ca as avea un inceput de paranoia.

Alte discuții în legătură

Calcul reparatii comune la canalizare exterioara... ftrandafir40 ftrandafir40 Buna ziua ! De curand am cumparat un apartament intr-un bloc cu 7 apartamente pe scara,si ulterior am aflat ca sunt probleme la coloana de canalizare,si ... (vezi toată discuția)
Gestiune asociatie de proprietari Danidanieladima Danidanieladima Bună seara! Cine răspunde de gestiunea unei asociații de proprietaria unui bloc? Administratorul, președintele sau cenzorul? Nu îmi este foarte clar din ... (vezi toată discuția)
Plată cheltuieli de intretinere impuse de asociatia de proprietari pentru un apartament nelocuit Liliabdela Liliabdela Vă rog să-mi spuneti dacă este legal să plătesc cheltuieli de intretinere (femeie de servici pt.scara blocului, lumina pe scara blocului, diverse ... (vezi toată discuția)