avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1947 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... CUM SE POATE URGENTA UN RASPUNS LA O SESIZARE LA ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

CUM SE POATE URGENTA UN RASPUNS LA O SESIZARE LA PROTECTIA CONSUMATORILOR

BUNA ZIUA!
In luna mai 2911 am cumparat de la un magazin o unitate de protectie la suprasarcini UPS, iar in luna iunie am incercat s-o returnez la magazin deoarece in cartea aparatului nu se mentiona faptul ca la oprirea curentului sursa trebuie pornita manual. La refuzul salariatilor magazinului de a-mi primi returul am sesizat la 11.07.2011 Comisariatul pt. protectia consumatorilor Suceava. Acesta a contatat ca am dreptul sa returnez produsul si a aplicat o amenda firmei, care a contestat in instanta procesul verbal. Dupa mai multe termene, instanta solicita expertiza de la o firma specializate care m-a costat 30 lei, am fost citat ca martor si in data de 20.12.2011 a hotarat: "Admite in parte plangerea societatii X, reduce la jumatate amenda cu mentinerea celorlalte dispozitii ale procesului verbal". Firma inainteaza din nou recurs, procesul se muta la Tribunal cu termen 10.10.2012. Va intreb: e normal ca un cumparator sa fie purtat prin instante mai mult de un an de zile si sa-i fie blocat produsul cumparat pana se hotaraste ceva de instanta de judecata? Cine imi plateste despagubirile pentru banii cheltuiti si cv. produsului care nu-mi este util?
Multumesc anticipat!

[Editat - postarea numelor persoanelor fizice sau juridice cu care aveti probleme nu este permisa pe forum, multumesc]
Ultima modificare: Luni, 17 Septembrie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: trope_doi , utilizator 15:58, 17 Septembrie 2012

1 - Pentru competenta solutionare instanta de judecata este obligata sa analizeze actiunea si sa dispuna solutionarea tuturor exceptiilor,cererilor intampinarilor introduse de partile aflate in litigiu
2 - Pentru perioada cat nu ati beneficiat de produs aveti dreptul sa formulati actiune in pretentii impotriva unitatii care nu s-a achitat de obligatiile asumate la comercializarea produsului
Ultima modificare: Luni, 17 Septembrie 2012
Ares-3, moderator

Avand in vedere ca legea permite contestarea amenzilor, S.C. isi exercita dreptul si contesta amenda in instanta – deci nu aveti ce urgenta; asteptati termenul de judecata.
Sigur ca nu e tocmai firesc sa dureze atata un astfel de proces dar... "personal putin si cauze multe".

Pana acum – din ceea ce scrieti (si numai din ceea ce scrieti) se poate deduce ca amenda a fost redusa dar S.C. trebuie sa va dea c/v bunului (asa cum doriti). Pentru a recupera banii cheltuiti cu judecata (expertiza, si altele, eventual) trebuia sa interveniti in proces si sa cereti ca instanta sa se pronunte si asupra cheltuielilor dv. Daca „protectia consumatorului” castiga procesul veti primi si dv banii pe care i-ati dat pe acel produs. Suma platita pentru expertiza o primiti daca o cereti in instanta (scrieti, eventual, o „cerere” catre instanta – pentru alte sume platite cu ocazia procesului - si depuneti-o la registratura) – si ati putea avea dreptul la restituirea sumelor numai daca cei de la „protectia consumatorului” castiga procesul (adica se pastreaza cele mentionate in PV – cuantumul amenzii nu va intereseaza, practic)

Daune pentru perioada in care nu ati folosit produsul ati putea cere (in proces separat), dar lungiti „boala” – faceti cum credeti.
Bafta!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Amendă lipsă rovinietă la auto vândut în urmă cu 2 ani: cum pot rezolva această situație? Bogdan2121 Bogdan2121 Bună seara, Am o situație cu un autoturism vândut acum 2 ani în sensul ca mi-a venit amenda de rovinieta, deci noul proprietar nu a înscris-o..., dar ... (vezi toată discuția)
Returnare produs cumparat andreipap andreipap Buna ziua, anul acesta mi-am cumparat o barca cu motor de la American Nautics.Am preferat ceva nou crezand ca voi fi acoperit in cazul unor probleme de ... (vezi toată discuția)
Amenda protectia consumatorului pentru eticheta necorespunzatoare a producatorului eok11 eok11 Fac comert cu haine. Am certificat si factura de la producator. Protectia Consumatorului a luat o proba, le-a trimis la un laborator si m-a amendat ca nu ... (vezi toată discuția)