avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 807 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Acordarea pensiei alimentare majorilor
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Acordarea pensiei alimentare majorilor

buna ziua!
fiti amabili, as avea nevoie de o lamurire in ceea ce priveste acordarea pensiei alimentare majorilor...
premisele problemei sunt acestea:
parintii nu sunt divortati, insa nu mai locuiesc impreuna;
eu am 19 ani si sunt sportiva de performanta, iar datorita acestui fapt am primit o camera in caminul clubului;
sunt studenta la universitate, la zi, insa cu taxa;
din sport nu castig bani pt a-mi putea plati studiile;
tatal meu refuza sa contribuie cu ceva in acest sens pe motiv ca are multe imprumuturi la banci si ca toti banii din salariu se duc pe achitarea datoriilor;
in aceste conditii, credeti ca as putea obtine o pensie alimentara din partea tatalui?

Cu speranta ca nu o sa ocoliti acest caz,
Va multumesc anticipat
Acţiunea prin care copilul major aflat în continuarea studiilor solicită pensie de întreţinere de la părinţii săi are la bază obligaţia specială de educare şi instruire pe care părinţii o au faţă de copii lor. Această obligaţie, prevăzută de art. 101 Codul familiei, nu are numai un aspect nepatrimonial, ci şi unul patrimonial, este distinctă de obligaţia prevăzută de art. 86 Codul familiei şi, ca atare, nu poate fi limitată până la majoratul copilului, ea existând pe toată perioada de timp în care copilul îşi desăvârşeşte studiile, dar nu mai mult de împlinirea vârstei de 25 de ani, dată până la care, în mod normal, un tânăr poate termina studiile universitare.