Activitatea desfasurata in baza unui astfel de contract nu constituie vechime in munca, chiar daca s-au achitat toate contributiile.
Potrivit Codului Muncii, art.16 alin.4, munca prestata in temeiul unui contract individual de munca constituie vechime in munca.
Multumesc foarte mult pentru raspuns. Va apreciezpentru faptul ca sunteti cea mai activa persoana din forum care raspunde intrebarilor.
Totusi, ce parare aveti despre faptul ca:
Intr-un comunicat de presa al Secretariatului Tehnic Central al Comisiei Centrale pentru Recensamantul Populatiei si al Locuintelor se precizeaza ca, in conformitate cu HG nr 1502/2009, in cadrul recensamantului exista mai multe categorii de personal implicate: recenzori, recenzori-sefi, responsabili de circumscriptii urbane, recenzori pentru recensamantul de proba, recenzori pentru ancheta de control, fiecare categorie avand prevazute un numar de zile de lucru si o remuneratie aferenta acestora.
Personalul este selectat din randul angajatilor din primarii, al cadrelor didactice, al specialistilor in economie, informatica si in alte domenii, precum si din randul pensionarilor, studentilor si al altor persoane, avand cel putin studii medii.
SI MAI ALES CA se precizeaza ca:
Persoanele angajate primesc pentru activitatea depusa, pe langa drepturile salariale, o indemnizatie bruta pe zi de activitate, dupa cum urmeaza:
a) responsabilii de circumscriptii urbane-50 lei pe zi de activitate si lucreaza 21 de zile calendaristice;
b) recenzorii-sefi-50 lei pe zi de activitate si lucreaza 18 zile calendaristice;
c) recenzorii-50 lei pe zi de activitate si lucreaza 15 zile calendaristice
d) recenzorii care efectueaza recensamantul de proba-50 lei pe zi de activitate si lucreaza 15 zile calendaristice;
e) recenzorii care vor efectua ancheta de control-50 lei pe zi si lucreaza 15 zile calendaristice.
Cuantumul net ce revine unui recenzor pentru cele 15 zile lucrate, in functie de categoria profesionala din care provine, arata astfel: 630 lei pentru recenzorii recrutati dintre pensionari, respectiv 561 lei pentru celelalte categorii de recenzori. Aceste sume vor fi incasate dupa predarea integrala a tuturor materialelor.
O precizare importanta se refera la somerii indemnizati, persoanele aflate in concediu pentru cresterea copilului si persoanele iesite la pensie anticipa. Acestea nu pot face parte din randul personalului de recensamant, in conformitate cu reglementarile legale.
Sunt foarte curioasa cum interpretati cele de mai sus, referitor la faptul ca un recenzor se considera o persoana angajata.
Textul de lege nu face nicio referire ca personalul de recensamant este considerat angajat , exceptie facand situatia celor care provin din sectorul public
In acest sens, avem art. 10 din HG nr.1502/2009 :
(1) Personalul prevazut la art. 9 alin. (1), precum si specialistii din secretariatele tehnice organizate potrivit prevederilor art. 8 alin (2) din Ordonanta Guvernului nr. 36/2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 5/2008, care apartin administratiei publice locale si cei ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate a administratiei publice centrale sunt scutiti de toate sarcinile care le revin la unitatile unde sunt incadrati si beneficiaza de toate drepturile salariale, potrivit legii, pe intreaga perioada de participare la lucrarile de recensamant.
......
revin cu niste precizari gasite tot pe acest forum - pe care le citez si pe care le gasesc foarte interesante:
Potrivit PCT.6 - se arata ca, daca intr-o conventie s-a specificat timpul de munca, cum este si in cazul acestei Conventii civile de prestari servicii incheiate intre recenzor si Institutia Prefectului ( 15 zile calendaristice lucratoare si orele 8-20 ), atunci se aplica obligatoriu prevederile Codului muncii.
Citez:
O unitate poate încheia convenţii civile pentru prestarea unor activităţi chiar şi cu unii dintre propriii salariaţi, dar numai dacă se respectă condiţiile universal valabile care stau la încheierea oricărei convenţii civile, respectiv:
1) realizarea activităţii respective să fie cu caracter ocazional, întâmplător, conjunctural şi, uneori, urgent;
.....
3) pentru o asemenea activitate nu se poate stabili cu exactitate: timpul de muncă (destul de diferit de la un executant la altul), calificarea executantului (în special pe bază de diplome, care, pentru unele activităţi, nu sunt edificatoare), mijloacele de realizare şi alte asemenea elemente;
......
5) obiectul convenţiei civile să constea într-un raport juridic de a da sau de a face ceva, până la un anumit termen, într-o anumită perioadă, fără a se specifica timpul de muncă.
6) în condiţiile în care într-o convenţie civilă s-a specificat timpul de muncă, se aplică obligatoriu prevederile Codului muncii, indiferent de celelalte elemente pe care le conţine aceasta (convenţia civilă).
Deci, ce parere aveti ?
Acea conventie astfel incheiata nu poate fi considerata c.i.m. care este supus dispozitiilor Codului Muncii ..
Aceste precizari contravin in totalitate prevderilor art.16 alin.4 C.mun. ... prin urmare, nu pot adera la o asfel de idee ca , inserarea timpului de munca intr-un contract de prestari servicii face ca acestuia sa-i fie incidente prevederile Codului Muncii.
Intr-adevar, pot sustine ideea ca intre cele doua tipuri de contracte exista si asemenari , dar sub natura regimului lo juridic nu pot accepta ca sunt supuse Codului Muncii , in conditiile expuse mai sus.