avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 600 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Acordare somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Acordare somaj

Am lucrat timp de 2 ani jumatate fara intrerupere la o firma, acum o luna de zile mi-au desfacut contractul de munca pentru ca eu am refuzat sa-mi dau demisia. In acelasi timp sunt student in anul 4 la o facultate (invatamant la distanta - ID).
Pot primi jomaj in aceste conditii? Tin sa precizez ca diploma mea de bacalaureat e la facultate! Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:00, 10 Octombrie 2012
1. Daca v-au concediat din motive neimputabile dvs. (nu ati spus cu ce articol din Codul muncii v-au concediat) veti putea beneficia de indemnizatie de somaj.

2. Fiind somer provenit prin concediere puteti sa urmati cursurile unei forme de invatamant in timp ce beneficiati de indemnizatie de somaj.

3. Luati diploma de la facultate, faceti o copie autentificata la notar si apoi o duceti inapoi.
in temeiul prevederilor art.61 lit. a si art. 247-252 din Legea 53/2003 - Codul Muncii
1. Asta inseamna concediere pentru indisciplina, deci va este impuitabila, si nu puteti beneficia de indemnizatie de somaj.

2. Daca dvs. considerati concedierea ilegala sau nu s-a nrespecvtat procedura prevazuta de Codul muncii puteti actiona pe angajator in judecata la tribunalul din judetul in care aveti domiciliul (fiind litigiu de munca nu platiti taxe).
Multumesc mult!
Ma puteti ajuta cu numele unui avocat bun din Iasi la care sa pot apela pentru proces?
In Sectiunea Consultanti a acestui Forum gasiti avocati din judetul Iasi pe care-i puteti contacta
www.avocatnet.ro/content/con...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură