Nica Cornelia a scris:
Am un contract de intretinere lift,....
Mentionez ca acest contract a expirat in luna iunie 2012, inca nu s-a semnat un alt contract, acum se negociaza pretul.
Intrebarea mea este daca mai putem sa ne recuperam banii facturati ( si achitati de noi ) in plus fata de contract, ce sanse sunt, si ce pasi trebuie facuti
Asadar in prezent nu aveti contract.
Negociati noul contract cu atentie. Suma stabilita sa fie clar stipulata. Contractul sa contina conditii modificare, de reziliere, de comun acorde, unilatetral, termene ...
Cu aceasta ocazie partile pot verifica si modul de derulare, de realizare a vechiului contract. Se pot vedea datele la care a crescut valoarea facturii in cei trei ani si in ce baza. Poate au existat atunci anexe la contract, notificari de modificare a pretului, acte aditionale; poate cei 500 ron erau fara TVA in contract iar pe factura trebuie adaugat firesc si TVA-ul; poate initial firma nu era platitoare de TVA si a devenit apoi platitoare de TVA... Discutati cu firma solicitati explicatii mai ales ca acum trebuie sa semnati un contract nou si aveti "mingea la fileu".
Daca se constata ca ati platit sume mai mari fara sa fiti anuntati de modificare tarifelor, poate va intelegeti la compensarea acestor sume pe viitor.
Solicitati o "fisa a clientului" de la serviciul de contabilitate a firmei de lift si acolo aveti filmul tuturor facturilor si-al tuturor platilor, poate si baza legala la explicatiile consemnate in acea fisa.
Daca totusi schimbarea tarifelor s-a realizat legal (asociatia a stiut, a acceptat...), nu mai puteti recupera nimic mai ales ca platind ati fost implicit de acord cu factura si-ati acceptat-o.