Am si eu o mare dilema.Am inchiriat cuiva apartamentul meu din Bucuresti si as dori sa platesc impozit la stat pt chestia asta (nu stiu exact cum se numeste asta in termeni de specialitate - poate imi spune si mie cineva si chestia asta: cum se numeste formularul prin care pot declara acest lucru) .....ideea e ca eu nu am putut sta decat o saptamana in Bucuresti si nu am avut timp sa ma ocup si de chestia asta tinand cont de faptul ca intre timp am avut mult de alergat cu si cu alte probleme personale..
As putea face lucrul acesta prin mail? Respectiv sa iau cumva legatura cu cei din Popa Tatu de unde apartine apartamentul?
Cine m-ar putea reprezenta in sensul acesta?
Ce acte trebuie sa depun la Administratia Financiara sect.6 pt aceasta?
Ar putea un avocat sa faca lucrul acesta pt mine fara a fi nevoie sa mai trimit de aici vreo imputernicire pt ca nu numai ca ma costa o groaza dar e vorba si de timp...pt ca pt asta ar trebui sa merg la consulat - care este deschis numai pana in ora 14.00, timp in care eu lucrez de dimineata si pt asta va trebui sa imi iau o zi libera de la munca, ceea ce iar inseamna bani in minus pt mine......ce sa mai e o intreaga tevatura
As dori un sfat va rog.
Va multumesc anticipat
Alina Constantinescu
Daca ati incheiat contract de locatiune-inchiriere,deplasati-va la administratia fiscala responsabila domiciliului inchiriat,ocazie cu care vi se va comunica impozitul aferent contractului de inchiriere
Nu se poate efectua procedura prin email
Este necesar sa prezentati documentul de identitate si contractul de inchiriere
Pentru orice demers realizat de catre tert este necesar procura speciala din partea solicitantului proprietar de drept
Conform art.61 din Codul fiscal acestea sunt venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor(inchiriere).Conform art.81 din Codul fiscal contribuabilul care obtine astfel de venituri,are obligatia sa depuna o declaratie,in termen de 15 zile de la incheierea contractului intre parti.Aceasta declaratie se depune odata cu inregistrarea la organul fiscal
a contractului incheiat.In baza celor mentionate,este necesara prezenta la Administratia financiara a titularului dreptului de proprietate, cu actul de proprietate si actul de identitate..Este bine sa va interesati,daca la administratia sectorului 6,nu solicita si prezenta chiriasului.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-urilor acestora.