avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 760 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... legea garantiilor
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

legea garantiilor

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati si pe mine, pentru ca in acest caz nu stiu ce sa fac. Am cumparat din magazinul X o masina de rindeluit "PROFESIONALA", pentru prelucrarea unor scanduri care in mod normal trebuiau sa devina lambriuri de pus pe perete. Fericiti, eu si tatal meu venim acasa sa ne apucam de treaba. Dupa 10 scanduri masina s-a stricat. E in garantie ma duc cu ea inapoi, ori mi-o schimba, ori mi-o repara! Mi-au zis ca in termen de 15 zile e gata reparata. Astazi e a 14-a zi, in care m-au sunat cei de la service si mi-au spus ca trebuie sa imi dau acordul ca trebuie sa platesc 60 de euro, piesele care trebuiesc inlocuite. Bineinteles nu am fost de acord si le-am explicat ca nu voi plati acesti bani deoarece produsul este in garantie. Ajung pana la directorul magazinului sa vorbesc despre produs, care imi spune ca ei, doar vand produsele si mai mult decat sa il trimita la service nu are ce sa imi faca! Eu trebuie sa ma descurc cu cei de la service. Ok produsul il am de 3 saptamani, dintre care 2 zile a stat la mine si l-am folosit la 10 scanduri. I-am explicat ca eu nu voi suporta plata ceruta, iar dl. director mi-a spus ca cei de la service pot sa imi retina masina pana voi plati reparatia, daca nu mi-l da inapoi stricat. I-am mai explicat directorului ca masina cumparata nu este capabila sa rindeluiasca nici macar 2.5 mm cat scrie in cartea tehnica, iar ca in momentul in care s-a stricat o foloseam doar la parametrii de 0.5mm. Convorbirea a fost telefonica. Directorul imi inchide telefonul spunandu-mi ca trebuie sa se sfatuiasca in acest caz cu cel de la service. Dupa jumatate de ora revine cu un telefon in care imi spune ca imi vor repara aparatul, dar ca nu mi-l va mai repara daca se mai intampla ceva cu el, la sfarsit mentionandu-mi ca masina "PROFESIONALA" cumparata de mine nu este profesionala(e la hobby), dar noi oricum nu o folosim in mod profesional sa facem bani cu ea asa ca nu este nici o problema. Reactia mea #-o#-o . Pai eu pe ce am dat banii atunci? As dori sa imi dati banii inapoi, sa imi cumpar una profesionala, care sa lucreze intr-adevar la parametrii descrisi in cartea tehnica. Raspuns: "Sa fiti multumiti ca suportam noi costul reparatiei, mai departe sa va descurcati! " Ce pot sa fac in acesta situatie : fara bani (ca am platit masina), fara masina, si fara lambriuri pe pereti??? Va astept cu un raspuns , va rog frumos si va multumesc ca ma ajutati!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 12:09, 12 Octombrie 2012
Deocamdata nu puteti face nimic pentru ca v-o repara.
Atitudinea directorului este nejustificata, a vrut sa va intimideze; produsul pare a fi slab calitativ, e posibil sa se mai strice.

Cititi Legea 449/2003 republicata (nu e mult):
[ link extern ] ...
in special articolul 5 pentru ca s-ar putea sa va puteti folosi de el daca se va mai strica, plus ca e bine sa stiti cat mai multe despre garantii in general.

In opinia mea faptul ca vand sub eticheta Profesional un produs despre care stiu ca e slab calitativ este publicitate inselatoare.
Puteti citi despre practicile comerciale incorecte aici:
[ link extern ] /... /

Inteventie moderator
Va rog nu postati intrebarile dumneavoasta in mai multe locuri prin forum - e bine asa cum ati procedat acum: aveti o problema, deschideti subiect separat. Multumesc.
Important este sa verificati cu atentie daca in certificatul de garantie nu este specificat faptul ca produsul vandut este strict pentru uz casnic.
Atata timp cat in cartea tehnica scrie ca poate fi folosita pentru a rindelui pana la 2.5 mm si s-a stricat la reglaj de 0.5 mm nemultumirea utilizatorului este justificata, doar nu-i masina de tuns.
Pretentia de a suporta costul reparatiei si afirmatia Sa fiti multumiti ca suportam noi costul reparatiei, mai departe sa va descurcati! sunt fara suport legal si sanctionabile.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produs care nu se repara de aproape un an interval interval Am cumparat un produs electrocasnic in 6.11.2008 In toamna trecuta am observat ca nu mai merge in parametri normali si am solicitat unitatea de service sa ... (vezi toată discuția)
Probleme laptop_intentare proces cristyne1602 cristyne1602 Buna, Am cumparat un laptop produs de o firma renumita in februarie 2012. De atunci pana in prezent, acest laptop s-a stricat de 3 ori, de fiecare data ... (vezi toată discuția)
Garantie aparat foto crysstina7 crysstina7 buna ziua, acum un an jumatate am achizitionat un aparat foto d 5100 nikon (care a costat 2200 ron), in decembrie 2014 mi s-a stricat brusc,nu a cazut pe jos ... (vezi toată discuția)