Prietena mea este gravida si avem o mica problema cu acordarea programului redus. A luat toate actele necesare de la medicul specialist si medicul de familie. S-a prezentat la locul de munca (corporatie) iar acolo seful direct a spus ca nu stie daca poate acorda program redus. Medicul de familie a scris ca programul redus trebuie sa incepa de la 19.10.2012. Conform procedurilor institutiei unde lucreaza, toate actele care atesta ca este gravida precum si niste formulare speciale trebuie trimise la sef. Seful ia la cunostinta de ele si le trimite la HR.
Problema este ca seful se da mereu in sedinte, nu mai raspunde la telefonul direct din birou (probabil vede nr ei de pe linia directa interna) iar cu actele nu stim exact ce s-a intamplat ca nu au ajuns la HR.
Am citit OUG 96/2003 dar acolo nu este dat un termen limita la care institutia trebuie sa raspunda la cererea de program redus.
Totodata nu exista numar de inregistare la trimiterea documentelor catre sef fiindca , citez "nu este nevoie pentru documentele interne", deci seful poate zice ca nici nu le-a primit, desi prietena mea a facut copii.
Cum putem proceda in acest caz pentru obtinerea programului redus?
Daca aveti dovada inregistrarii solicitarii la angajator, atunci puteti face sesizare la ITM .. incalcarea prevederilor art.13 din OUG nr.96/2003 constituie contraventie sanctionata cu amenda de la 5000 lei la 10000 lei.
Pai dovada nu prea exista fiindca regulile interne ale instutiei in privinta asta cer ca intai sa se trimita actele la sef prin curier intern ,deci fara dovada de inregistare sau ceva asemanator ...