Daca sunt asociat intr-o societate cu un aport de 50% iar celalat asociat este administrator pe perioada nedeterminata care este procedura de revocare a functiei de administrator?
Pentru revocarea/schimbarea administratorului unei firme, trebuie sa inregistrati o mentiune la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia isi desfasoara activitatea societatea respectiva.
Detalii privind diferenta intre revocare si schimbarea administratorului: exista cazuri in care o societate comerciala are mai multi administratori. Daca se doreste ca unul din acestia sa inceteze sa mai fie administrator, fara ca in locul lui sa fie numita o alta persoana, atunci se va proceda la revocare. Daca, in locul unei persoane numite administrator se doreste numirea altei persoane, atunci se va proceda la schimbarea administratorului.
La demararea procedurii, sau la un moment intermediar pe parcursul intocmirii dosarului, pe langa documentele solicitate, este nevoie de prezenta asociatului/asociatilor, a stampilei societatii si de copii ale tuturor actelor societatii comerciale.
Intocmiti o hotarare a adunarii generale a asociatilor prin care stabiliti revocarea din functia de administrator a lui X si numirea unei alte persoane (nu puteti functiona fara administrator). Este necesar sa depuneti actul constitutiv al societatii actualizat cu numele noului administrator, declaratie de onorabilitiate a acestuia, specimen de semnatura, copie dupa actul sau de identititate.
Dl. Petru, nu este necesara depunerea de copii dupa actele societatii, chiar nu trebuiesc. De regula se depun originalele cand se modifica ceva din continutul lor si se elibereaza altele (spre exemplu schimbarea adresei, denumirii, obiect de activitate), dar altfel nu este nevoie. Registrul Comertului are copii pastrate dupa fiecare document care a fost predat comerciantului.
Cu stima.