sunt titular intrepr.individ.si conduc contabilitatea in partida simpla. as dori sa ma pun la punct cu inregistrarile ce trebuiesc facute pt. mijloc fix / obiect inventar / consumabil, eventual cu exemple pt.clarificare. rog sa ma corectati daca fac afirmatii eronate!
1. mijloc fix (valoarea de achizitie peste 1800 lei fara TVA) - se intocmeste fisa mijlocului fix. se inregistreaza in Registrul inventar?
2. obiect de inventar (valoarea de achizitie sub 1800 lei fara TVA) - se inregistreaza in Registrul inventar, se face bon de consum. se mai intocmeste vreun PV la iesirea din gestiune? de ex. un scaun care s-a deteriorat dupa 2 ani.
3. consumabil - ce se intocmeste la intrarea / iesirea in / din gestiune? si dau aici urmatoarele exemple: cartus pt.imprimanta, hartie copiator, cauciuc de iarna pt.auto (proprietate personala pt.care am contract de comodat).
Nu am inteles prea bine cum trebuie privite urmatoarele (pt.auto cu comodat):
- o alarma montata pe auto de catre firma specializata de la care am cumparat-o
- filtru de aer si ulei achizitionate si schimbate pe auto de catre personalul service
Sunt obiecte de inventar?
Multumesc!
Registrul inventar
costicul
Am tot citit pe forum insa parerile sunt impartite. Pentru o Intreprindere individuala explicati-mi ca unui incepator,va rog.
1.ce se trece in registrul ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.