Buna seara. Sunt administrator de asociatie din februarie 2012., asociatiei alcatuita din 459 apt. La fiecare scara de bloc(cate 20 apt) a fost montat apometru apa rece, de catre furnizorul de serviciu. In fiecare apt. exista apometru atat la baie cat si la bucatarie, apometre care au fost verificate si citite prin sondaj de catre mine.Nu exista pierderi de apa prin apartamente sau la subsoluri.Societatea furnizoare factureaza lunar consumul de apa pe baza indexurilor apometrelor exterioare.Eu calculez pe listele de plata consumul comform indexurilor de apartamente si luna de luna sunt diferente semnificative intre total index aprtamente scara si index apometru scara, astfel incat in decurs de cateva luni s-au cumulat un numar destul de mare de metri de apa facturati dar nerepartizati pe lista de plata. Am contestat facturile fara nici un raspuns din partea furnizorului, am solicitat sa-mi prezinte buletinele de verificare metrologica al apometrelor la fel fara raspuns, am cerut srijinul contabilei si cenzorului care n-au stiut ce sa-mi raspunda.Va rog lamuriti-ma cui trebuie sa ma adresez sau legal cum se procedeaza. Comitetul executiv si presedintele sustin ca procedez corect cu repartizarea pe liste a consumului pe apartament pe baza indexului apometrelor individuale,dar totusi factura este nerepartizata in totalitate.In speranta ca m-am facut inteleasa va multumesc si astept un raspuns
Asa ceva nu se face.Daca nu ati repartizat toata factura nici nu aveti cum sa va recuperati in totalitate valoarea ei.Discutati cu presedintele,cu membrii comitetului sa faca un regulament de repartizare a pierderilor de apa,pe persoane,pe cota-parte ,in functie de consum...Daca dvs.platiti toata factura si distribuiti doar o parte,diferenta unde o treceti ?In majoritatea blocurilor sunt diferente intre consumul facturat de furnizor si suma consumurilor din apartamente,dar asta nu inseamna ca nu se repartizeaza toata suma din factura .
Nici intr-o asociatie nu va corespunde nr. metri cub din apartament cu contorul principal fiindca citirea se face rotunjinduse la intreg de majoritate propritarilor iar depunerea citiri nu se depune de toti in aceeasi zi si ora .
Parearea mea ca dv. trebuia sa impartiti suma de plata la consumul declarat si nu la pret de producator si astfel nu aveati metri cubi nerepartizati , asa procedam si noi in asociatie si evident ca pretul apei difera de la luna la luna .
Un lucru este cert ca consumul nerepartizat este al asociatiei si tot asociatia va trebui sa gaseasca metode sa acopere si restantele rezultate din pret .
La orice bloc exista o diferenta intre consumul facturat de furnizor pe baza indecsilor contorului de bransament si consumurile declarate de locatari.
Cauzele sunt multiple, am avut foarte multe discutii aici pe forum despre aceste cauze. V-as ruga sa cautati la "pierderi de apa" si veti gasi aceste discutii.
Ce trebuie sa faceti:
- repartizati in rubricile de apa consumul si valoarea rezultata de acest consumin in dreptul fiecarui apartament avand in vedere pretul din factura;
- pentru diferenta de apa cereti comitetului executiv sa faca un regulament de impartire a acestei diferente pe oricare din criteriile de mai jos sau pe o combinatie intre ele:
-- pe cota-parte indiviza;
-- pe numar de persoane;
-- pe consum;
-- egal la toate apartamentele.
Odata redactat acest regulament, il afisati si faceti o rubrica speciala pe lista cu "diferenta de apa" unde veti pune la fiecare apartament cat ii revine in urma calculului rezultat a acestei diferente. Astfel veti inchide factura.