avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 244 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Abuzuri fãcute de șeful superior
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Abuzuri fãcute de șeful superior

Lucrez ca maistru mecanic la o intreprindere privata foarte mare și atât eu cât și alți colegi maiștri și ingineri avem o problemă cu șeful superior care face abuz de putere și se comportă foarte urât cu noi uitând că de fapt statutul nostru al tuturor în această companie este de angajat.
Comportamentul dânsului se răsfrânge și asupra muncitorilor și dă dovadă că ar necesita un control psihiatric uitând că nici decum nu este acționar sau patron și chiar dacă ar fi fost așa tot am fi avut drepturi și bine înțeles obligații conform contractului colectiv de muncă și re gulamentului de ordine interioară.

Întrebarea mea este dacă conform legii l-am putea da în judecată și în baza cărei legi sau articol de lege.
Au mai fost situații de genul acesta!
Vă mulțumesc și aștept răspunsul dumneavoastră.
Cel mai recent răspuns: Dragos Stefan , Consultant resurse umane 19:58, 3 Noiembrie 2012
Prevederile Cartei sociale europene, ale Pactului internaţional cu privire la drepturile economice, sociale şi culturale, ca de altfel şi Codul muncii, în art. 6 alin. (1), art. 39 alin. (1) lit. e) şi f) şi art. 40 alin. (2) lit. c), instituie dreptul salariaţilor la demnitatea în muncă. Ca atare, nerespectând acest drept, angajatorul cauzează salariatului un prejudiciu moral, iar salariatul, având dreptul la despăgubiri pentru daune morale.