avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 899 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Problema garantie notebook
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Problema garantie notebook

In data de 24 09 2012 am comandat un notebook la un magazin online de vanzari produse IT. La cateva saptamani a inceput sa-mi faca probleme, l-am trimis in service, a venit ca "reparat" cu toate ca problema se manifesta chiar mai rau decat inainte.
In cursul zilei de astazi l-am trimis din nou unitatii de service autorizate pentru depanare, respectiv reparatie. Dansii mi-au zis ca aceasta problema apare pe toate notebook-urile scoase de respectiva companie in ultima vreme si chiar mi-au aratat acest lucru, recunoscand astfel lipsa de conformitate. Bineinteles ca eu sunt total nemultumit de aceasta situatie si imi doresc ori inlocuirea produsului cu unul functional, ori returnarea integrala a sumei achitate pe acest produs.
Mi-au zis ca acest lucru se poate face in situatii "exceptionale", insa aceasta nu ar fi una din ele. De cand l-am achizitionat, produsul a stat in jur de 2 saptamani in service degeaba. Ce pot face pentru a-mi proteja drepturile de consumator? Cum ma pot alege cu un produs functional (conform legii)? Din cate stiam un produs care manifesta probleme in primele 6 luni este considerat lipsit de conformitate in momentul livrarii, iar daca este trimis in service de 3 ori in primele 6 luni se poate opta pentru rambursarea sumei achitate pe produs.
Cel mai recent răspuns: neorazvan , utilizator 13:18, 6 Noiembrie 2012
.Se poate demara procedura recuperarii c/v produs sau inlocuirea acestuia numai in situatia in care beneficiati de negatie din partea unitatii care asigura sevice-ul produsului ca defectiunea prezenta la produsul dvs nu poate fi remediata
Sesizati oficial ANPC cu documentele justificative ale reparatiilor succesive
Buna ziua,

Dansii mi-au zis ca aceasta problema apare pe toate notebook-urile scoase de respectiva companie in ultima vreme si chiar mi-au aratat acest lucru, recunoscand astfel lipsa de conformitate.


Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.

Exras din Legea nr. 449/2003 - [ link extern ]

Service-ul nu va poate inlocui produsul, dar va poate da o negatie de service, in care se specifica motivul pt care nu a putut fi reparat si recomandarea de inlocuire cu altul nou. Cu acea negatie va prezentati la magazinul de unde ati achizitionat produsul pentru a putea fi inlocuit.
Daca nu primiti un raspuns favorabil solicitarii dvs, va puteti adresa ANPC.
[ link extern ]


Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.


- fara plata inseamna ca nu veti plati nimic in plus pt repararea, respectiv inlocuirea produsului.

(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.


Rezolutiune - desfiinţare, cu efect retroactiv, a unui contract, în cazul în care una din obligaţiile reciproce, cărora acesta le dă naştere, nu a fost executată.
Ultima modificare: Marți, 6 Noiembrie 2012
AdrianBog, utilizator
Multumesc pentru timpul acordat! M-am lamurit. In cazul in care notebook-ul inca prezinta aceste probleme nu voi semna fisa de predare, invocand motivul nerepararii. Ulterior voi cere un document prin care sa se demonstreze imposibilitatea repararii produsului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantie produs dakoo dakoo Am achizitionat acum mai putin de 6 luni un laptop de la un magazin Altex. La mai putin de 6 luni acesta s-a defectat. Am fost la ei, si am intrebat, teoretic, ... (vezi toată discuția)
Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa veche xciprian xciprian Buna ziua, In urma cu 3 saptamani am predat in magazinul unui operator de telefonie mobila telefonul meu defect, dar in garantie, spre a fi trimis in ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)