avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 776 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie produs

Am achizitionat acum mai putin de 6 luni un laptop de la un magazin Altex. La mai putin de 6 luni acesta s-a defectat. Am fost la ei, si am intrebat, teoretic, ce trebuie sa fac. M-au trimis la un service. Dar stiu ca, legea 449/2003 prevede ca vanzatorul este respunzator pentru viciile produsului, si trebuie sa mi-l repare sau inlocuiasca, in functie de alegerea mea. Dar nu stiu ce trebuie sa fac practic. E suficient sa ma duc la ei cu produsul si sa cer inlocuirea ? Si ce fac daca ei refuza ? Pot cere numai inlocuirea sau repararea sau si restituirea sumei ? Si daca da, care este temeiul legal ?
Ultima modificare: Vineri, 26 Februarie 2010
dakoo, utilizator
Cel mai recent răspuns: dakoo , utilizator 12:51, 27 Februarie 2010
Garantia se intinde pe perioad mentionata in certificatul eliberat la achizitie
mentionandu-se expres si defectele/viciile care pot conduce la inlocuire/reparatie
In caz de nesolutionare amiabila,sesizati oficial OPC
Inrucat defectiunea produsului a aparut in termen de 6 luni de la data achizitionarii acestuia, adresati-va vanzatorului cu solicitarea de inlocuire a produsului, invocand art. 18 din Legea 449/2003, republicata:
"Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate."

Veti avea insa nevoie de o "negatie" eliberata de service-ul autorizat care sa constate defectiunea si necesitatea inlocuirii produsului.

Bafta!
"negatie" insemnand faptul ca nu poate fi reparat ? Eu vreau sa imi fie inlocuit chiar daca se poate repara. Si mai exact, daca puteti sa imi explicati alineatul 2 al articolului 11 a legii 449. Pentru ca pentru ei, banuiesc ca este mult mai ieftin sa il repare decat sa il inlocuiasca, deci vor considera inlocuirea ca disproportionata. Cum pot totusi sa obtin inlocuirea ? Si, inca ceva. Sa zicem ca o sa il inlocuiasca sau schimbe. Asta o sa dureze ceva timp, teoretic maxim 15 zile. Pot pe urma sa ii actionez in instanta ca sa le cer daune ? Pentru ca fiind un obiect de stricta necesitae pt activitaea mea(job pe net), iar laptop-ul in cauza fiind singurul pc pe care il detin si cu care pot accesa internetul eu pierd anumite fructe. Va multumeesc anticipat si imi cer scuze pt insistenta mea. Dar sunt un tanar student la Drept si vreau sa si inteleg demersul legal :D ;)) Multumesc inca o data pt timpul pe care mi-l adresati

Si va mai deranjez cu o intrebare. Tot in legea 449 se mentioneaza ca inlocuirea se considera imposibila daca ei nu au produsul respectiv. Intrebarea mea este urmatoarea: fiind un lant de magazine, Altex, banuiesc ca se poate gasi acel produs, sau poate fi cerut de la producator, de la care ei, ulterior, sa isi recupereze pierderile. Sau pot eventual sa cer inlocuirea cu un alt produs cu parametrii tehnici cel putin egali cu produsul in speta. Sau pot cere chiar restituirea sumei ?:D Am devenit foarte revoltat pe ei. Initial eram dispus sa inchid gura si sa ii las sa il repare. Dar atitudinea lor m-a detrminat sa nu ii iert. Si inca ceva ? In caz ca ajung la ANPC trebuie sa demonstrez ca am cerut inlocuirea, deci imi trebuie un act scris. Daca ma duc la Altex cu o cerere scrisa e posibil sa mi-o refuze, tocmai din acest motiv. O scrisoare cu confirmare de primire ar fi o solutie ?:D Va multumesc inca o data
Într-adevăr prevederile legii 449 sunt interpretabile.Până la apariţia ei era o lege foarte clară.În calitate de reprezentatn al asociaţiei consumatorilor am propus modificarea legislaţiei la un deputat de zonă.Încercaţi să vă adresaţi OPC şi să precizaţi expres dorinţa dumneavoastră.

Alte discuții în legătură

Garantie laptop - inlocuire sau reparatie ? akatistu akatistu Buna ziua. Am cumparat un laptop de la firma X (distribuitor) din Bucuresti, prin curier rapid (eu locuiesc in Cluj). Am intampinat cateva probleme cu el ... (vezi toată discuția)
Legea 449/2003 IulianManolache IulianManolache Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea ... (vezi toată discuția)
Modalitati de schimbare a unui produs Manescu_C Manescu_C Laptop Asus model K53SCSX221D cumparat in data de 24.12.2011 de la Altex, cadou pentru junior, s-a defectat de trei ori in noua luni. Ok, nu pot face nimic in ... (vezi toată discuția)