avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 644 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... contestatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

contestatie

La noi la primarie din 2007 functioneaza compartimentul "relatii cu asociatiile de proprietari", printr-o hotarare de consiliu local, conform Lg 230/2007 ART. 52
(2) Consiliile locale organizează în cadrul aparatului propriu un compartiment specializat în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari.
HG.1588/2007 CAP. 4
Raportul dintre administraţia publică locală şi centrală şi asociaţiile de proprietari

ART. 57
"Consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti organizează compartimente specializate în scopul sprijinirii proprietarilor pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi pentru realizarea scopurilor şi sarcinilor ce le revin în administrarea imobilelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Compartimentele specializate înfiinţate în cadrul autorităţilor administraţiei publice locale au în componenţă specialişti în domeniul financiar-contabil, tehnic, juridic, al legislaţiei muncii şi a raporturilor de muncă". La infiintare acest compartiment a avut in organigrama doar 2 persoane 1 jurist si un economist. Din 2010 cand s-au restructurat posturile in primarie a ramas pe post doar economistul. Acesta a mers in control la o asociatie, si a gasit nereguli. Comitetul Asociatiei vrea sa conteste ca acest compartiment functioneaza ilegal pentru ca nu are cei 5 membri de la art. 57. Economistul care a fost in control a sesizat doar aspectele financiar contabile ale asociatiei.ce sanse are de castig asociatia? Multumesc anticipat!

Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 00:37, 17 Noiembrie 2012
siveora19 a scris:


Comitetul Asociatiei vrea sa conteste ca acest compartiment functioneaza ilegal pentru ca nu are cei 5 membri de la art. 57.



Nu are relevanta componenta compartimentului din primarie ,cu existenta neregulilor in activitatea financiar contabila din cadrul asociatiei de proprietari
Art 57 L nr 230/2007 Prevederile art 56 referitoare la contraventii se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,aprobata cu modificari si completari prin Legea nr nr 180/2002,cu modificarile si completarile ulterioare



Art 57 invocat de dvs nu face referire la numarul de angajati din cadrul serviciului specializat din cadrul primariei
Ma intereseaza daca Asociatia va actiona in judecata Primaria pentru ca ar fi ilegala acest compartiment. Ce sanse de castig are, pentru ca in acest caz verificarea financiar contabila va fi nula.
Nu inteleg de ce ar fi ilegal acest compartiment cand legea il impune.
De unde ati scos-o pe aia cu 5 oameni in organigrama?
Problema nu e controlul efectuat, ci neregulile gasite. Acestea trebuie rezolvate.
Care e obiectiunea? Ca nu a gasit decat neregulile financiar-contabile si nu le-a gasit si pe cele juridice sau de munca?

Daca vreti dati in judecata, nu aveti temei dupa parerea mea si e posibil sa va "serveasca" si inca cateva controale de la institutiile mari gen: ITM, ISC etc.
Presedintele asociatiei il considera ilegal pentru ca este incomplet, dupa parerea lui ca nu are in componenta sa conf. art. 57 din HG 1588/2007 urmatorii menbri: financiar- contabil, tehnic, juridic, legislatia muncii, si raporturile in munca. Din contra s-au gasit si cele juridice si de munca si au fost mentionate in procesul verbal. ex: administratora are contract de munca inregistrat cu 1/2 norma, 80 ore pe luna si activeaza 4 ore pe saptamana, dar platita binenteles pentru 80 de ore. Intr-o luna este trecuta in CO si se si plateste ca prezenta,(2 salarii nitr-o luna) luand intr-un an 13 salarii. Prin natura studiilor un economist poate sesiza cele de mai sus chiar daca nu are specialitate in resurse umane, pentru ca aceasta este si o problema de contabilitate, fiind o cheltuiala in plus pentru locatari.
Majoritatea economistilor au cunostiinte destul de aprofundate si in resurse umane tocmai pentru ca salarizarea tine de contabilitate ...
La fel de bine pot sa aiba cunostiinte tehnice (din diverse motive).

Vad de unde ar putea aparea ideea cu numarul minim de 5 oameni, dar legiuitorul ar fi mentionat in lege ca se doresc persoane individuale distincte pe fiecare specializare. Nu a facut-o totusi si nici nu avea sens.

Pe cazul concret al admin, juma de norma inseamna maxim 20 ore pe saptamana (norma intreaga fiind de 40 ore) deci ar fi corect 80 de ore pe luna. Cum s-a dedus ca activeaza doar 4 ore pe saptamana? Daca s-a plecat doar de la programul de incasari e prost din start deoarece admin face mai multe lucruri decat incasari. De accea se practica CIM-urile la admin cu fractiune de norma, sau chiar norma intreaga si repartizarea muncii inegala

Alte discuții în legătură

Ce trebuie sa cuprinda un bilant la asociatie ? BEN46 BEN46 Ce trebuie sa cuprinda un bilant la o Asociatie si cine-l intocmeste si verifica ? (vezi toată discuția)
Contabilitate in partida simpla ap Apostol Maria Apostol Maria In vechiul Statut a fost prevazut ca AP Rezidenz-Cartierul german organizeaza si conduce contabilitatea in partida dubla , cu depunere de BIlant contabil la ... (vezi toată discuția)
Exercitiu financiar al asociatiei de proprietari bmirel2002 bmirel2002 In calitate de cenzor al asociatiei de proprietari, la verificarea situatiei financiar-contabile a acesteia, m-am lovit de urmatoarea problema: administratorul ... (vezi toată discuția)