avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 306 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... contestatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

contestatie

La noi la primarie din 2007 functioneaza compartimentul "relatii cu asociatiile de proprietari", printr-o hotarare de consiliu local, conform Lg 230/2007 ART. 52
(2) Consiliile locale organizează în cadrul aparatului propriu un compartiment specializat în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari.
HG.1588/2007 CAP. 4
Raportul dintre administraţia publică locală şi centrală şi asociaţiile de proprietari

ART. 57
"Consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti organizează compartimente specializate în scopul sprijinirii proprietarilor pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi pentru realizarea scopurilor şi sarcinilor ce le revin în administrarea imobilelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Compartimentele specializate înfiinţate în cadrul autorităţilor administraţiei publice locale au în componenţă specialişti în domeniul financiar-contabil, tehnic, juridic, al legislaţiei muncii şi a raporturilor de muncă". La infiintare acest compartiment a avut in organigrama doar 2 persoane 1 jurist si un economist. Din 2010 cand s-au restructurat posturile in primarie a ramas pe post doar economistul. Acesta a mers in control la o asociatie, si a gasit nereguli. Comitetul Asociatiei vrea sa conteste ca acest compartiment functioneaza ilegal pentru ca nu are cei 5 membri de la art. 57. Economistul care a fost in control a sesizat doar aspectele financiar contabile ale asociatiei.ce sanse are de castig asociatia? Multumesc anticipat!

Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 00:37, 17 Noiembrie 2012
Nu joburile ma intereseaza pe mine in mod special. Faptul ca atunci cand am fost sa verificam asociatia,administratora a spus ca nu putem face verificarea decat in cele 4 ore pe saptamana: 2 martea si 2 joia, motivand ca are program la asociatia cealalta si nu poate sta dupa control. Avand in vedere ca nu are baze de calcul cele 4 ore pe saptamana, nu sunt suficiente. Solicitarea locatarei care a facut plangerea este sa verificam modul de calcul pe ultimi 3 ani. Ca sa verifici modul de calcul trebuie sa ai o baza de calcul, cum nu o are trebuie constituita. De aici a pornit tot tam-tamul cu administratora, ca ea nu are timp de noi pentru ca are program la cealalta asociatie si presedinta este bolnava. Referitor la procesul verbal el poate fi contestat dar fara castig de cauza, deoarece el se refera strict la asociatia verificata.Toate mentiunile facute in procesul verbal, relateaza neregulile gasite, exprima citatul de lege, aduce in probatoriu copii de pe documente. Nici o fraza din acest proces verbal nu aminteste joburile ei ca nu fac obiectul cauzei, doar nu bat campii. Despre program da: pentru ca daca ar sta mai mult pe la asociatie s-ar face lucrarile la timp. Prima parte a mesajului m-a interesat mai mult in rest, a fost o discutie putin mai ciudata, pentru ca nu am gasit la alte asociatii asa ceva. Aceasta asociatie am verificato in 2011, pentru perioada 01 ian.2008-31dec.2010. Locatara care a facut plangerea a ajuns in instanta cu asociatia si ni s-a cerut sa verificam si anul 2011, pana in aprilie 2012. Am fost cu un economist de la Consiliul Judetean conf. Lg. 230/2007, dar ni s-a refuzat controlul, de catre administrator si comitetul executiv, si in acest caz au intervenit organele de Politie pentru verificare.
Programul de lucru la sediul asociatiei trebuie respectat asa cum si eu respect programul de lucru al unor servicii din primarie si nu pot sa impun functionarilor primariei sa stea la dispozitia mea in afara programului afisat. Uitati-va pe acele programe si o sa vedeti ca multe servicii au program cu publicul de la 9 la 12 si-atat. Asta nu-mi da dreptul mie sa solicita scaderea salariilor acelor functionari pe motivul ca lucreaza doar 3 ore pe zi.

Acum 2 ani avand un proces, instanta a decis efectuarea unei expertize judiciare, desemnand un expert. Acesta a luat legatura cu partile, a venit intr-o zi la asociatie, s-a discutat si i s-au prezenta documente. A doua zi a venit iar, a treia zi iar, in programul afisat de asociatie 9-11. Dar devenise obositor pentru ca domnul expert cu mare experienta (pensionar fost economist la finantele publice, membru CECCAR...), uita ce documente solicitase cu o zi mai devreme si ce se discutase. Asa ca i-am propus sa faca o adresa prin care sa solicite clar ce documente ar vrea sa consulte, in functie de obiectivele verificarii. A facut aceasta adresa solicitand clar, punct cu punct ceea ce doreste.
Dupa 7 zile a revenit la sediul asociatiei si i s-au predat copii ale tuturor documentelor solicitate. In 5 minute i s-au prezentat copiile si-alaturat dosarele cu originalele. Conducerea asociatiei a redactat si o adresa pe doua pagini cu explicatii si consideratii cu privire la obiectivele acestei expertize pentru a veni in sprijinul expertului.
Dupa doua saptamani, la termenul urmator de judecata, raportul expertului era era depus in instanta.
Este un mod de lucru pe care-l recomand oricui pentru a nu ajunge la tachinari, reclamatii, acuzatii ca unul sau altul nu au colaborat, nu au explicat, nu au respectat...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce trebuie sa cuprinda un bilant la asociatie ? BEN46 BEN46 Ce trebuie sa cuprinda un bilant la o Asociatie si cine-l intocmeste si verifica ? (vezi toată discuția)
Contabilitate in partida simpla ap Apostol Maria Apostol Maria In vechiul Statut a fost prevazut ca AP Rezidenz-Cartierul german organizeaza si conduce contabilitatea in partida dubla , cu depunere de BIlant contabil la ... (vezi toată discuția)
Exercitiu financiar al asociatiei de proprietari bmirel2002 bmirel2002 In calitate de cenzor al asociatiei de proprietari, la verificarea situatiei financiar-contabile a acesteia, m-am lovit de urmatoarea problema: administratorul ... (vezi toată discuția)