avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... contestatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

contestatie

La noi la primarie din 2007 functioneaza compartimentul "relatii cu asociatiile de proprietari", printr-o hotarare de consiliu local, conform Lg 230/2007 ART. 52
(2) Consiliile locale organizează în cadrul aparatului propriu un compartiment specializat în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari.
HG.1588/2007 CAP. 4
Raportul dintre administraţia publică locală şi centrală şi asociaţiile de proprietari

ART. 57
"Consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti organizează compartimente specializate în scopul sprijinirii proprietarilor pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi pentru realizarea scopurilor şi sarcinilor ce le revin în administrarea imobilelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Compartimentele specializate înfiinţate în cadrul autorităţilor administraţiei publice locale au în componenţă specialişti în domeniul financiar-contabil, tehnic, juridic, al legislaţiei muncii şi a raporturilor de muncă". La infiintare acest compartiment a avut in organigrama doar 2 persoane 1 jurist si un economist. Din 2010 cand s-au restructurat posturile in primarie a ramas pe post doar economistul. Acesta a mers in control la o asociatie, si a gasit nereguli. Comitetul Asociatiei vrea sa conteste ca acest compartiment functioneaza ilegal pentru ca nu are cei 5 membri de la art. 57. Economistul care a fost in control a sesizat doar aspectele financiar contabile ale asociatiei.ce sanse are de castig asociatia? Multumesc anticipat!

Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 00:37, 17 Noiembrie 2012
In CIM administratora are corect 80 de ore, dar activeaza doar 2 ore martea si 2 ore joia. Celelalte activitati ale asociatiei sunt foarte slabe. Are un calculator acasa, si la cealalta asociatie, cu un program IT si activitatea s-a diminuat. A! nu v-am spus ca aceasta administratora mai are la o asociatie norma intreaga 8 ore pe zi si sta 4 ore. In concluzie ar trebui sa lucreze 12 ore pe zi la cele 2 asociatii. Dar nici vorba!.Curios este ca s-a montat comitetul de asociatie si acesta cand am fost sa verific si anul 2011,ne-a gonit, ca nu avem competenta, din pricina acelui articol 57 din HG 1588/2007.Am fost cu o economista de la consiliul judetean, la reclamatia unei locatare, si culmea reclamanta este profesoara de contabilitate si expert contabil.
@siveora19

Dar dv. stiti ce trebuie sa verificati? Cum puteti aprecia dv. ca restul activitatii administratorului este "slab"?
Ce va intereseaza pe dv. daca mai are un job cand in legislatie nu se limiteaza numarul de locuri de munca ale unui om?

Plus ca aici, pe forum, ati scris mesaje care ne bagau in ceata, fara sa intelegem cine sunteti, din ce pozitie puneti intrebari si ce nelamuriri aveti. Clarificati aceste aspecte in propozitii scurte si vedem daca putem sa clarificam si noi raspunsurile.
Daca sunteti functionara primariei si ati facut controlul asa cum incercati sa ne aburiti si aici, normal ca vi se contesta competenta.
Ultima modificare: Marți, 13 Noiembrie 2012
elga50, moderator
Normal ca stiu ce trebuie sa verific. Lucrez in acest domeniu de 32 de ani. Am verificat ambele asociatii pe care le are si am constatat ca nu are baza de calcul, nu are baslante de verificare, nu are bilanturi sau situatii patrimoniale ca lucreaza in partida simpla, nu are bugete pe nici un an, nu are registre pentru fondurile creiate de penalizari, nu foloseste penalizarile conform legislatiei in vigoare, nu are registru de reparatii, nu are registru si evidente ale fondului de rulment. face plati prin casierie cu simple dispozitii de plata fara acte justificative, face cheltuieli nejustificate fara aprobarea comuitetului executiv. Neavand baza de calcul calculeaza dupa ureche si astfel isi creiaza un plus pe care il "dizolva" prin cheltuieli nejustificate. Calculeaza penalizari preferential doar la anumiti locatari. In ceea ce priveste calitatea me de organ de control, nimeni nu s-a indoit de aceasta, astfel ca multe din rapoartele mele au fost folosite in instante de judecata, in cazul unor fraude.
Asa, acum ne-am lamurit! Deci dv. sunteti organul de control. Probabil ati fost sesizata de un locatar.
Ati venit, ati controlat, ati constatat, ati intocmit un referat si.....care e problema?
Aveti atributii in a amenda asociatia, presedintele asociatiei? Faceti-o conform cu atributiile de serviciu.

Nu cred ca intra, insa, in atributiile dv. sa numarati joburile unui om, iar orele de program ale unui administrator sunt transate intre conducere si angajat. Nu am inteles de ce va legati de aspectul resurselor umane cand, slava Domnului, ati gasit o multime de nereguli in partea de gestiune si contabilitate.....
Nu sunteti clara in ceea ce scrieti si nici in ce intrebati.
Am putut intelege decat ca sesizati o diferenta intre orele trecute in contract si cele in care sta la caserie.Bine,dar orele cat face calculele,intocmeste listele,merge sa depuna banii,sa
platerasca facturile.Daca este administrator sunt problemele de rezolvat privind
reparatiile,curatenia.

Alte discuții în legătură

Ce trebuie sa cuprinda un bilant la asociatie ? BEN46 BEN46 Ce trebuie sa cuprinda un bilant la o Asociatie si cine-l intocmeste si verifica ? (vezi toată discuția)
Contabilitate in partida simpla ap Apostol Maria Apostol Maria In vechiul Statut a fost prevazut ca AP Rezidenz-Cartierul german organizeaza si conduce contabilitatea in partida dubla , cu depunere de BIlant contabil la ... (vezi toată discuția)
Exercitiu financiar al asociatiei de proprietari bmirel2002 bmirel2002 In calitate de cenzor al asociatiei de proprietari, la verificarea situatiei financiar-contabile a acesteia, m-am lovit de urmatoarea problema: administratorul ... (vezi toată discuția)