avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 467 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Medierea - domeniu de aplicare şi ... Birou de mediator - inregistrare fiscala, taxe si ...
Discuție deschisă în Medierea - domeniu de aplicare şi aspecte juridice

Birou de mediator - inregistrare fiscala, taxe si impozite

Imi poate spune cineva care sunt pasii pentru intregistrarea fiscala a unui birou de mediator si care sunt taxele si impozitele platite catre stat dupa ce biroul devine operational?
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: DanielSan , utilizator 12:46, 6 Martie 2014
ok... multumesc
Incepand cu data de 01.07.2012, odata cu intrarea in vigoare a Capitolului II “Contributii sociale obligatorii privind persoanele care realizeaza venituri din activitati independente, activitati agricole si asocieri fara personalitate juridica” al titlului IX^2 “Contributii sociale obligatorii” din Codul fiscal, nou introdus prin OUG 125/2011, se schimba atat metodologia de determinare a acestora, cat si virarea lor.

Astfel, incepand cu data de 01.07.2012, competenta de administrare a contributiilor sociale datorate in conformitate cu prevederile capitolului II revine ANAF (administratiilor financiare in raza carora contribuabilul isi are domiciliul fiscal) – conform art. V din OUG 125/2011.
Acest lucru presupune ca inclusiv contributiile sociale (CAS si sanatate) vor fi declarate si achitate la ANAF, si nu la Casa de pensii sau Casa de sanatate.
In continuare vom face o mica prezentare a contributiilor si impozitului datorate de PFA incepand cu 01.07.2012:
Despre CAS:
- baza lunara la care se aplica CAS, in cazul PFA, este venitul declarat de titularul PFA la ANAF (adica este venitul la care acesta doreste sa se asigure pentru pensie), care nu poate fi mai mic de 35% din salariul mediu brut (trebuie sa fie cel putin egal cu 741 lei) – art. 296^11 alin. (1) Cod fiscal.
Cota este de 31.3%, rezultind o suma de plata de 232 lei lunar.
Plata CAS se efectueaza trimestrial in patru rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru – art. 296^24 alin. (3) Cod fiscal.
Platile efectuate in cursul anului sunt anticipate, urmand ca la finalul anului, prin depunerea declaratiei privind venitul realizat, AFAF sa efectueze regularizarile privind CAS.
[ link extern ] /
Pasii sunt urmatorii:
1.La Administratia Fiscala veti depune doc.eliberate de CdM,vi se va inmana spre completare formularul 070-nu se completeaza rubrica Vectorul fiscal decat daca doriti sa deveniti platitor de TVA-si veti primi Certificatul de inregistrare fiscala.
2.Cu declaratia 070 si certif.fiscal mergeti la un alt birou-vi se indica exact unde-si veti primi spre completare Declaratia 220-aici estimati venitul si cheltuielile pe care le apreciati ca le veti incasa,respectiv efectua in 2013. La venitul net veti plati 16% impozit si 5,5% contributie la sanatate-veti primi de la Adm.fiscala decizia cu sumele aferente si termenele de plata,deci nu va bateti capul cu asta.Recomandarea mea este sa alegeti plata in sistem real nu la norma de venit,daca sunteti Birou de Mediator.
Daca sunteti angajat nu platiti contributia la pensii!
3.Va cumparati registrul de incasari si plati,registrul inventar-pe care le snuruiti si numerotati fila cu fila;mai trebuie cumparat si registrul de control-toate acestea le achizitionati de la Adm.fiscala.
4.Cele 2 declaratii si primele doua registre mentionate le depuneti la un ghiseu-indicat de functionarul care va inmaneaza declaratia 220-acolo vi se vor stampila de inregistrare cele 2 registre,apoi vi se vor remite,impreuna cu cate un exemplar de pe fiecare din cele 2 declaratii-acestea trebuie completate in original.
5.Sunteti oficial inregistrat si gata ptr.exercitarea profesiei-nu uitati sa va faceti stampila si sa mai cumparati un facturier si un chitantier.
Multa bafta!:)
Lalita
Ultima modificare: Miercuri, 5 Decembrie 2012
Laura Vilsan, Mediator
Multumesc.
Mai am o inrebare. Este obligatorie folosirea unor facturi si chitante tipizate>? Nu pot fi facute pe calculator?
Pot fi facute si pe calculator respectand informatiile minime cerute de catre Codul fiscal, parca art. 155.

Alte discuții în legătură

Inceput de pfa - indrumari dumitru elena dumitru elena Buna ziua, Am deschis un PFA si sincer mi-ar placea sa stiu , dupa ce ies cu certificatul de la ONRC care e urmatorul pas? Cam ce mi-ar trebui sa-mi incep ... (vezi toată discuția)
Nelamuriri dupa infiintare pfa clauuudiu clauuudiu Buna, Acum cateva zile am depus actele pentru infiintarea unui PFA si astept sa-mi vina certificatul de inregistrare. (Cod CAEN: 6202 - consultanta ... (vezi toată discuția)
Contributii sociale activitate de taximetrie radu_ion68 radu_ion68 Buna seara .Detin un PFA care are ca activitate transportul de persoane in regim de taximetrie.As dori sa stiu daca la un venit net anual de 4500 lei trebuie ... (vezi toată discuția)