Acum 6 luni, salariata unei societati a decis (cu incunostiintarea sefului direct) sa ia o parte din documentele societatii acasa, pt a "face" arhiva (intra in raspunderea ei), sub pretextul ca a ramas in urma cu actele si ca acasa le va pune la punct, dupa care le va aduce. Intre timp, acum 3 luni, salariata a solicitat lichidarea la zi, care i-a fost aprobata (seful cel mare nu cunostea faptul ca salariata are documente ce apartin societatii acasa). Sunata, salariata invoca tot felul de motive sa nu aduca actele... Ce se poate face in situatia asta? Consider ca angajatorul nu poate face nimic, intrucat doamna nu mai este salariata societatii, doar o plangere la politie, daca nu se rezolva pe cale amiabila..... Mentionez ca nu exista vreun proces verbal intocmit prin care sa se faca dovada ca actele sunt la fosta salariata, ci acordul a fost unul doar verbal.
Poate dauna cumva, in situatia unui eventual proces, ca salariatei sa i se intocmeasca o notificare scrisa prin care sa i se solicite sa se prezinte la sediul societatii cu actele? Multumesc!
Dupa parerea mea, daca nu aveti nicio dovada ca societatea a inmanat actele societatii acelui salariat, nu prea aveti ce sa faceti.
Ati putea incerca cu o plangere la Politie poate doar ca sa-l speriati si sa le predea de bunavoie...
In completare la ce a scris @ vindictive:
1. Notificarea catre salariata nu are cu sa dauneze. Daca si mentionati ca veti apela la politie, poate va chiar ajuta.
2. Poate aveti totusi martori care stiu ca a luat documentele.
3. Poate analizati optiunea sa le declarati pierdute si sa le reconstituiti altfel.
Multumesc pt informatii! Voi trimite in primul rand o solicitare catre fosta salariata prin care i se cere prezenta cu documentele respective la sediul societatii. Sper totusi sa dea curs convocarii si sa aduca documentele (in ipoteza ca le mai are.....)