avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1067 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... ce-si permite angajatul unei banci
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

ce-si permite angajatul unei banci

In anul 2011 oct am cerut inchiderea unui cont cu card la o banca. Angajatul bancii m-a pus sa semnez cererea de inchidere card, am platit comisioanele adunate, si zice ca poate inchide numai dupa 30 de zile contul.
Am revenit dupa 30 de zile, iarasi am platit:(, alte comisioane adunate, dar nu mi-a mai dat alta cerere sa semnez, m-a asigurat ca gata s-a inchis contul.
Acum, dupa aproape un an, am primit sms de la banca sa platesc restantele la cont.
Am fost sa lamuresc situatia, nu am mai vrut sa platesc, dupa cateva saptamani,angajatul ca sa acopere greseala lui, a achitat in numele meu restanta ramasa, ca sa se termine chestia cu contul. Am vrut sa cer extras de cont sa vad care mai e situatia, dar cica nu mai poate sa dea, ca s-a inchis contul.
CE INSEAMNA, CA UN ANGAJAT POATE SA ACHITE SAU SA UTILIZEZE PUR SI SIMPLU CONTUL SAU DATELE UNUI CLIENT???
POT CERE SA DOVEDEASCA CU CE SEMNATURA A DEPUS BANII IN CONTUL MEU???

Cel mai recent răspuns: Patrick_ , utilizator 20:05, 2 Decembrie 2012
Exact acelasi lucru l-am patit si eu ..Singura deosebire e ca am fost sunata de la Bucuresti dupa mai bine de un an de cand lasasem cardul la banca si i-am spus clar persoanei respective ca nu sunt de acord sa platesc un serviciu de care nu am beneficiat si nu beneficiez ... Nu stiu ce s-a mai intamplat , de atunci nu m-au mai sunat ...
1. Orice persoana care doreste sa vireze bani in contul dvs., cunoscand datele dvs. (IBAN, nume, CNP) o poate face. Daca a procedat astfel, banca a gasit bani in contul dvs. si-a tras comisioanele datorate si contul s-a inchis. Totul e Ok.
2. In situatiile in care se dovedesc erori, angajatii bancii au posibilitatea de a modifica sau sterge din software-ul utilizat comisioanele si taxele pe care le-au aplicat incorect. Din punctul dvs. de vedere e ok si asa. In cel mai rau caz, functionarul va trebui sa dea explicatii superiorilor.
3. Sumele restante fiind mici, le accepta ca si pierdere si va inchid contul fara a va mai solicita acesti bani. Si nici nu va raporteaza in biroul de incidente.
4. Se poate sa fi depus bani in numele dvs. falsificand semnatura ceea ce e grav.

Extras de cont puteti solicita si dupa ce se inchide contul doar ca nu mai e gratuit. Faceti o cerere scrisa in acest sens. Si cu ocazia aceasta vedeti daca v-a virat cineva bani si cine e acea persoana. Sper sa nu fiti dvs.



La punctul 1. nu e chiar așa.
Adică nu orice persoană poate depune bani în contul unei persoane.
Se poate depune bani într-un cont doar dacă titularul acestuia și-a dat acordul pentru această operațiune la deschiderea contului.

La punctul 2.. iar nu e chiar așa.
Adică din „software-ul utilizat” nu se șterge nimic. Eventual se înregistrează o operațiune de stornare, deci o operațiune în sens invers celei greșite inițial.
Astfel oricând se va vedea atât operațiunea greșită cât și cea de corecție.
Iar toate astea se operează pe în baza de date și nu pe „software-ul utilizat”, care înseamnă altceva.

Idem și la 3.
Adică nu poate fi vorba de nici o „pirdere” atâta timp cât a fost o înregistrare greșită. Pierderile bancare resultă din altceva decât din niște simple greșeli de înregistrare.
Acele oprațiuni fiind de la bun început greșite, înseamnă că nu au constituit niciodată un „câștig”... rezultă de aici că în momentul corectării lor nu poate apărea o „pierdere”.
Ultima modificare: Vineri, 23 Noiembrie 2012
Patrick_, utilizator
si totusi nu este chiar asa:P
daca inregistrarile si modificarile s-ar putea face dac si numai daca titularul contului sau imputernicitul titularului isi da acceptul pentru astfel de operatiuni nu s-ar fi facut atatea fraude chiar de unii angajati ai sistemului bancar.
cazurile in care s-au sustras sume ici de 10-20 lei din conturi probabil nici nu s-au observat, clientul considerand ca a platit fel si fel de comisioane inventate sau majorate de banca si au fost favorizate de "neglijenta" bancilor in ceea ce priveste furnizarea de date prin extrase de cont periodice
cele mai multe descoperiri de frauda s-au facut in urma sesizarilor clientilor pagubiti si atunci s-au declansat controale vizand angajatul sau grupul de angajati care a comis lucruri ilegale verificarea intregului sistem find practic imposibila pentru ca aceste lipsuri in gedtiune nu sunt materiale ci doar informatice, banii scurgandu-se dintr-un cont in altul

pentru a preintampina orice neintelegere cu maria-sa banca si cu celelalte institutii care trateaza clientul sau contribuabilul cu "flitul" va sugerez ca orice solicitare sa o faceti in scris, cerere in doua exemplare iar pe al doilea exemplar sa se aplice viza de inregistrare pentru a nu exista suspiciunea ca intre timp careva dintre exemplarele solicitarii sa se fi schimbat pe perioada solutionarii
pe de alta parte nu trebuie sa se certe nimeni cu functionarii mai ales ca acestia sunt rotiti in permanenta chiar pentru a intrerupe fluxul de informatii catre clienti, cel mai simplu este depunerea chiar si prin e-mail a unei sesizari la ANPC sau ARPC din regiunea in care sucursala isi face de cap cu copiile scanate ale documentelor doveditoare.
komkao a scris:

1. Orice persoana care doreste sa vireze bani in contul dvs., cunoscand datele dvs. (IBAN, nume, CNP) o poate face. Daca a procedat astfel, banca a gasit bani in contul dvs. si-a tras comisioanele datorate si contul s-a inchis. Totul e Ok.



Nu orice persoana poate depune bani in contul Dvs fara sa va ceara acordul. Daca ar fi asa toate spagile s-ar depune in cont iar cel care le primeste ar putea sa spuna ca nu a stiut si ca nu a dorit acei bani. Sau cel care a depus ar putea spune ca a oferit mita cuiva fara ca acea persoana sa stie macar.

Alte discuții în legătură

Inchidere card (si cont) brd student ContSters87133 ContSters87133 Pe 25.07.2016 am inchis cardul de student la o sucursala BRD(cea care imi emisese cardul, o denumesc eu Sucursala 1) si mi-au spus sa revin(la orice ... (vezi toată discuția)
Angajata bancii umbla in cont si face operatiuni fara acordul meu septibanc septibanc Buna ziua, Am un cont curent de debit la o banca oarecare, cu card asociat contului. Este un card pe care primesc in principiu doar salariul de la firma unde ... (vezi toată discuția)
Sold restant card de salariu lumifatu lumifatu Buna dimineata Am lucrat intr o firma care, printre alte documente necesare la angajare mi a deschis si un cont la o banca pt plata salariului.Doar doua zile ... (vezi toată discuția)