Rotunjirea sumelor trecute in declaratiile fiscale!
Cum se trec sumele reprezentand impozite, taxe si alte sume datorate bugetului general consolidat in declaratiile fiscale( 100, 101, 300, 701,etc.) conform art.I,pct.4 al O.G.20/2005 ? Trecem la suma datorata( din decl.100 ) suma fara rotunjiri care iese din calcul si care s-a platit cu O.P. ori suma rotunjita care nu este acelasi cu suma platita cu O.P., deoarece in programul nou al decl.100 var.1.3 emis recent de Finante la suma platita apare automat suma rotunjita, chiar daca trecem o suma nerotunjita la suma datorata?
Si daca trecem la suma datorata suma rotunjita care nu este acelasi cu cel care apare in contabilitate si pe O.P.(nerotunjita), cum inregistram in contabilitatea noastra diferentele rezultate din aceste rotunjiri?
Parerea mea este ca obligatia noastra ca platitori este de a declara exact obligatia de plata fara rotunjiri; nu putem consitui in contabilitate de exemplu un fond de somaj de 1% in loc de 34.756, 35.000, pentru ca altfel ar da peste cap salariul net; in normele de completare a declaratiei scrie ca la rd 3 trebuie sa se reia obligatia de la rd 1 diminuata dupa caz cu cea de la randul 2. Este problema celor de la administratie ca programul rotunjeste sumele.
Conform Ordonantei nr.20 din 27.01.2005 privind modificarea si completarea OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala la art.4 se spune: "Dupa alineatul 6 al articolului 83 se introduce un nou alineat, alineatul 7 cu urmatorul cuprins:
(7) Sumele reprezentind impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, inscrise in deciziile de impunere,in actele administrative fiscale asimilate acestora, precum si in declaratiile fiscale, vor fi rotunjite la 1000 lei prin reducere cind suma ce urmeaza a fi rotunjita este sub 500 lei si prin majorare cind aceasta este peste 500 lei." In concluzie pe state de salarii se trec sumele rotunjite.
Intradevar, aceasta ordonanta spune ca sumele se rotunjesc, dar e vorba de total obligatie, nu spune ca trebuie sa rotunjim obligatia fiecarui salariat in parte. Cred ca trebuie sa intrebam si la Administratia Financiara cum vom proceda, pentru ca altfel va fi discrepanta ori intre ce declaram si ce platim, ori intre ce declaram si statul de plata efectiv. A fost cineva la Administratia Financiara sa intrebe?
am intrebat deja la administratia financiara si ei sunt in deruta
inca nu stiu cum sa procedeze,oricum ne-au indrumat sa declaram sumele calculate pana una alta si apoisa facem regularizari
salutari ioana
am sunat la administratie privind diferentele din rotunjiri si ei spun ca ar trebui sa inregistrez in contabilitate valorile rotunjite.
vi se pare corect?