REGISTRUL-JURNAL DE INCASARI SI PLATI (cod 14-1-1/b)
1. Serveste ca:
- document de inregistrare a incasarilor si platilor;
- document de stabilire a situatiei financiare a contribuabilului care conduce evidenta contabila in partida simpla;
- proba în litigii.
2. Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, facandu-se inregistrarea operatiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operatiune, fara a se lasa randuri libere, după ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.
Pentru fiecare asociatie fara personalitate juridica se va intocmi cate un registru-jurnal de incasari si plati.
In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la bancă.
Contribuabilii platitori de taxa pe valoarea adaugata vor inregistra sumele incasate sau platite, exclusiv taxa pe valoarea adaugata.
Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual.
Numerotarea filelor se va face in ordine crescatoare, iar dupa completarea integrala se deschide un nou registru inregistrat si parafat, care va fi numerotat in ordine crescatoare.
Acest registru se parafeaza de către organul fiscal teritorial la inceperea si la incetarea activitatii.
In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico-financiara se va inregistra in ordine cronologică, in functie de data de intocmire sau de intrare a documentelor. In aceasta situatie Registrul-jurnal de incasari si plati se editeaza lunar, iar paginile vor fi numerotate pe masura editării lor. Registrul-jurnal de incasari si plati parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de incasari si plati obtinut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Practicienii in insolventa, persoane fizice sau juridice, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor în insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, completează registrul-jurnal de incasari si plati dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat in evidenta unitatii.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.
~ final discuție ~