Evidenta evenimentelor/daunelor produse se face pe autovehicul, persoana vinovata poate sa nu detina unul.De fapt nu exista un "cazier" al soferilor.
Asigurarea RCA este pentru acoperirea daunelor produse cu acel autovehicul indiferent cine il conduce legal sau ilegal."Reglarea" malus-ului se poate face numai intre proprietar si utilizatorul ghinionist, in afara contractului RCA, ca urmare a aplicarii de malus la reinnoire(se presupune ca se cunosc bine intre ei!!).
Exista o singura exceptie:
Art.69 al Ord. 14/2011 CSA prevede
(2) Dacă la momentul producerii evenimentului vehiculul era însusit si folosit
fără acordul proprietarului si acest lucru a fost sesizat în scris politiei, coeficientul din
sistemul bonus-malus al asiguratului nu este influentat.
In termenii asigurarilor, asiguratul este proprietarul bunului asigurat(inclusiv pentru raspundere civila auto)
Motivatie legala : raspunderea civila este a proprietarului bunului cu care s-a produs prejudiciul.Responsabilitatea persoanei imbraca mai multe forme: fapta proprie, fapta celor pentru care raspunde (copil,asistat), actiunea bunului proprietate (ruina edificiului, daune produse de auto propriu/utilizat cu procura).Daca proprietarul a imprumutat bunul cuiva, va raspunde in continuare si pentru prejudiciile produse cu acel bun, de catre cel care il utilizeaza(chirias,prieten,ruda,angajat, etc.).In practica, cine se poate gandi ca da masina unia care poate sa produca un accident!!Mai bine nu i-o imprumuti daca ai dubii!!
Vreti sa ziceti ca daca un posesor de autovehicul cu 10 accidente in istoric care isi vinde masina si cumpara alta nu va mai avea nici un istoric, deci va plati mai putin pe RCA?