Buna ziua. Sunt medic de familie si ma confrunt cu urmatoarea problema:
O societate de asigurari mi-a solicitat printr-o scrisoare sa ii transmit o copie a fisei unui pacient decedat, in vederea evaluarii cererii de despagubire privind contractul de credit ...
Pentru aceasta este invocat art. 69 din Legea 136/1995 si mentioneaza ca in momentul incheierii cererii de asigurare clientul a consimtit la obtinerea acestor informatii, insa nu mi-au trimis vreo copie a acestui acord.
Fiind la inceputul activitatii, nu m-am mai confruntat cu astfel de probleme. Nu stiu cat de relevant este, dar acesta nu a fost niciodata pacientul meu, insa fisa sa medicala originala se afla la mine, deoarece am achizitionat cabinetul medical de la cea care i-a fost medic de familie, impreuna cu intreg praxisul si am "mostenit" astfel si fisele pacientilor decedati. Este legal sa le comunic aceste date?
Va multumesc pentru timpul acordat.
Este nevoie de acceptul scris al reprezentantului legal/ mostenitorul celui decedat, de o hotarare judecatoreasca sau o solicitare scrisa a procurorului.
Trebuie verificat in favoarea cui este cererea de despagubire. Poate fi vorba de reprezentantul legal/ mostenitorul celui decedat.
Dupa parerea mea, pentru ca dvs. sa nu aveti ulterior probleme cu justitia, daca firma de asigurari invoca art. 69 din Legea 136/1995 si dovedeste cu un document scris ca exista o mentiune in acest sens, semnata de catre cel decedat in momentul incheierii cererii de asigurare privind obtinerea acestor informatii, documentul respectiv poate fi avut in vedere, dar numai contrasemnat de catre reprezentantului legal/ mostenitorul celui decedat.