avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 383 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Modificare contract prin \'\'acord\'\' la telefon
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Modificare contract prin ''acord'' la telefon

Buna ziua,

Va cer ajutorul si sfatul pentru urmatoarea situatie:

-in martie 2009 am incheiat primul contract pe 2 ani cu o firma de telefonie
-in martie 2011 am prelungit acest contact cu inca 2 ani
-in mod normal( dupa spusele celor de la firma respectiva) urmatoarea prelungire puteam sa o facem in martie 2013 pentru a primi toate beneficiile aferente( router nou,oferta preferentiala, pretuiri speciale etc).am considerat ca putem astepta pana atunci fara nici o problema
-situatia devine nefericita incepand cu data de 27.10.2012 cand sotia( ea este titularul contractului) a fost sunata de un ''vanzator'' de la firma care i-a propus 200 de minute fara nici o obligatie/schimbare etc. Sotia, bineinteles, a acceptat .Chiar a intrebat daca implica ceva modificari si i s-a spus ca NU:
-la un moment dat ( inceputul lunii decembrie) am vrut sa vedem ce putem face pentru a beneficia de un router nou si am sunat la relatiile cu clientii si acestia mi-au spus ca se poate obtine un route nou doar daca prelungim contactul ...noi am zis ok...dar il prelungim din martie...''surpriza'' apare acum...cei de la realtii cu clientii ne-au adus in vedere ca contractul a fost deja prelungit incepand cu data de 27.10.2012 in urma convorbirii cu sotia mea.Precizez ca sotia nu si-a dat nici un acord cu privire la modificarea contractului sau prelungirea acestuia.
-din acest moment suprizele s-au tinut lant : prima factura primita a fost cu circa 100 de ron in plus datorita modificarii de contract si ne-au incasat si plata unei facturi in avans ...
-pe data de 3 decembrie am inaintat o plangere telefonica legat de acest aspect
-am paltit factura ca sa dau dovada de buna credinta
-in tot acest timp nimeni nu s-a sinchisit nimeni sa ne raspunda ,sa ne sune pentru a rezolva problema desi in momentul inaintarii plangerii au spus ca dureaza 48 de ore
-bineinteles ca ne-au mai facturat inca odata cu aceleasi sume alese de ei
-cand am vazut acest lucru i-am sunat din nou si mi-au spus ca reclamatia initiala se rezolva in 20 de zile lucratoare#-o
-am reusit sa obtin de la ei intoarcerea la abonamentul vechi
-sumele platite pe cele doua facturi mi-au transmis ca se vor regulariza in urma solutionarii primei reclamatii
-suntem in data de 07.01.2013 cu vreo 2 zile( am luat in calcul ci cele considerate sarbatoare) peste termenul de 20 de zile lucratoare si nimeni nu ne-a contactat:P

Ce pot face in acest caz , pentru a primi banii platiti in plus ?
Deasemenea, ce pot sa fac pentru a ''amenda'' lipsa lor de profesionalism?X-(

Va multumesc, anticipat!
Cel mai recent răspuns: rares1984 , utilizator 15:56, 7 Ianuarie 2013
~ Conținut șters la cerere ~
va multumesc!
Sa inteleg ca ultima factura pot sa nu o platesc pana la rezolvare reclamatiei initiale?
Si daca ei imi inchid serviciul pe motiv de neplata?
Ce solutii voi avea apoi?Instanta de judecata?

In contract este prevazut ca toate litigiile se vor rezolva pe cale amiabila sau de catre instantele abilitatea.Faptul ca ei nu au raspuns la reclamatie poate fii considerata reavointa in instanta.
Credeti ca merita un proces pe acest caz?

Va multumesc inca odata!
Nu veti primi in mana banii platiti in plus; pana la urma se va face, asa cum vi s-a spus, regularizarea sumelor datorate insa trebuie ori sa insistati ori sa ii reclamati la ANPC.

Eu v-as sfatui sa platiti factura curenta (nu cred ca ar fi bine sa apareti ca fiind un client rau-platnic) si sa faceti de urgenta o reclamatie la ANPC in care sa povestiti ce ati scris aici. Pana la urma se va rezolva.
In opinia mea mersul in justitie e ultimul lucru la care ar trebui sa va ganditi, litigiile se rezolva de institutii abilitate, nu de instante abilitate. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului este o astfel de institutie.

Ghid de intocmire a unei reclamatii la ANPC:
www.avocatnet.ro/content/for...
Va multumesc!
Este prima data cand sunt nevoit sa fac o reclamatie catre ANPC si ma indoiesc putin de ce ar putea sa iasa.Sincer nu inteleg ce pot ei sa fac pentru mine.Sau mai bine spus , nu stiu ce sa le cer sa faca pentru mine.Sunt ei in masura sa imi recupereze banii sau sa oblige furnizorul sa mi-i restituie( fie si printr-o factura de regularizare?) . Ca institutie ( nu ca instanta- corect) poate ANPC-ul sa oblige firma sa imi plateasca daune pentru disconfortul creat?Am fost victima unui abuz sau nu, dupa parea dumneavostra?Si daca da , credeti ca instituia ANPC poate face ceva pentru a bloca astfel de abuzuri? Un raspuns direct si bazat pe experienta dvs. cred ca m-ar scuti de timp pierdut cu alte recalamatii care se solutioneza peste 45 de zile.

Va multumesc anticipat!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Abonament abuziv telekom. cum să-l anulez dacă operatorii nu iau în seamă discuțiile telefonice? stanciumaria2233 stanciumaria2233 Buna ziua, va rog sa ma ajutati in rezolvarea unei probleme legata de un abonament Telekom. Sunt clienta Telekom de mult timp iar in martie 2017 expira ... (vezi toată discuția)
Reclamatie catre operator telefonie mobila blackshaddow blackshaddow Pe data de 15 dec 2011 am incheiat un contrat/abonament la o firma de telefonie mobila. in acest abonament am 2 optiuni d einternet incluse.Acest trafic ... (vezi toată discuția)
Sesizare catre companie de telefonie mobila blackshaddow blackshaddow buna ziua am o problema cu una din companiile de telefonie mobila (cea verde) sa nu fac reclama problema este in felul urmator sunt abonat de 4 ani de ... (vezi toată discuția)