avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 955 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Contabilitate in partida simpla PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Contabilitate in partida simpla PFA

Buna seara ,

Am infiintat un pfa vara trecuta iar domeniul principal de activitate este fabricarea bijuteriile din metale si pietre pretioase. Punctul de lucru este acelasi cu domiciliu iar eu vand doar la persoana juridice. Practic sunt producator si distribuitor si merg din magazin in magazin cu bijuteriile .

Mentionez ca am 20 de ani, sunt student deci la inceput de drum. Rog intelegere !

1. Inteleg ca fiind PFA contabilitatea se tine in partida simpla astfel nu am nevoie de un contabil obligatoriu ?

2. Partida simpla inseamna sa detin Registru incasari si plati, Registru Inventar si Registru Unic de control - cel din urma este obligatoriu - ?

3. Am nevoie de casa de marcat pentru ca am intrebat la Finante si au spus ca acest cod CAEN nu este trecut la exceptii deci ar trebui casa de marcat ?

4. O sa spun direct, nu stiu cum se completeaza registrele asa ca voi cere lamuriri.
La cel de incasari si plati :

A 3 coloana Documentul (felul nr.) trec chitanta sau bon fiscal ?
A 4 coloana Felul operatiei (explicatii) ce trec aici ca nu am nici o idee ?
Apoi la incasari sau plati inteleg cu vine.
Urmeaza " Report " imediat sunt primele randuri si fiind prima pagina din registru trec ceva acolo sau las asa ?

La registru inventar :

Recapitulatia evenimentelor inventariate, ce inseamna si cum se completeaza ?
Valoarea contabila, ce inseamna si cum se completeaza ?
Valoarea de inventar, ce inseamna si cum se completeaza ?

5. Pe langa toate cele de mai sus trebuie sa fac si NIR -uri ?
Nu inteleg exact ce sunt nir-urile dar daca trebuie facute am nevoie si de balanta si bilant .. daca nu e acelasi lucru ?