avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 955 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Contabilitate in partida simpla PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Contabilitate in partida simpla PFA

Buna seara ,

Am infiintat un pfa vara trecuta iar domeniul principal de activitate este fabricarea bijuteriile din metale si pietre pretioase. Punctul de lucru este acelasi cu domiciliu iar eu vand doar la persoana juridice. Practic sunt producator si distribuitor si merg din magazin in magazin cu bijuteriile .

Mentionez ca am 20 de ani, sunt student deci la inceput de drum. Rog intelegere !

1. Inteleg ca fiind PFA contabilitatea se tine in partida simpla astfel nu am nevoie de un contabil obligatoriu ?

2. Partida simpla inseamna sa detin Registru incasari si plati, Registru Inventar si Registru Unic de control - cel din urma este obligatoriu - ?

3. Am nevoie de casa de marcat pentru ca am intrebat la Finante si au spus ca acest cod CAEN nu este trecut la exceptii deci ar trebui casa de marcat ?

4. O sa spun direct, nu stiu cum se completeaza registrele asa ca voi cere lamuriri.
La cel de incasari si plati :

A 3 coloana Documentul (felul nr.) trec chitanta sau bon fiscal ?
A 4 coloana Felul operatiei (explicatii) ce trec aici ca nu am nici o idee ?
Apoi la incasari sau plati inteleg cu vine.
Urmeaza " Report " imediat sunt primele randuri si fiind prima pagina din registru trec ceva acolo sau las asa ?

La registru inventar :

Recapitulatia evenimentelor inventariate, ce inseamna si cum se completeaza ?
Valoarea contabila, ce inseamna si cum se completeaza ?
Valoarea de inventar, ce inseamna si cum se completeaza ?

5. Pe langa toate cele de mai sus trebuie sa fac si NIR -uri ?
Nu inteleg exact ce sunt nir-urile dar daca trebuie facute am nevoie si de balanta si bilant .. daca nu e acelasi lucru ?

Cam atat deocamdata, ma multumesc cu orice resurse ce imi pot fi de ajutor si apreciez enorm daca explicatiile se pot da pe limbajul meu !

Multumesc frumos !

Cel mai recent răspuns: costinionut , utilizator 11:42, 14 Ianuarie 2013
1. Da, contabilitatea se tine in parida simpla. Nu aveti nevoie de contabil, eventual de cateva indrumari.
2. R.U.C. se tine in functie de optiunea Dvs. Nu este obligatoriu la PFA.
3. Avand in vedere ca Dvs. colaborati cu numai cu persoane juridice, este necesara casa de marcat.
4. In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca.

- bon fiscal sau chitanta si numarul documentului respectiv
- explicatii:incasare factura X sau plata factura Y
Faceti total de pagina pe coloanele de incasari si plati la "Report".


Elementele inventariate se trec in Registrul inventar.
Valoarea contabila=valoarea de achizitie (de intrare)
Valoarea de inventar = se stabileste in functie de utilitatea bunului, starea acestuia si pretul pietei.
5.Pentru toate materialele, materiile prime trebuie intocmita nota de intrare receptie. Acestea se scad cu bon de consum in momentul in care le folositi pentru fabricarea bijuteriilor respective.

Cred ca va trebuie si un deviz de materiale pentru ceea ce produceti si o calculatie de pret.

Nu se intocmeste balanta de verificare.
Ultima modificare: Joi, 10 Ianuarie 2013
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Va multumesc frumos pentru raspuns, ma ajuta mult !

Am inteles cum se completeaza registru-jurnal de incasari si plati dar la reg inventar nu inteleg ce inseamna "Recapitulatia evenimentelor inventariate" si ce trec acolo ?

Multumesc !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contabilitate expert judiciar rbeloiu rbeloiu Buna seara, Va rog frumos sa ma indrumati unde as putea sa ma documentez referitor la cum se tine/daca se tine contabilitate pentru expertize. Multumesc ... (vezi toată discuția)
Registre pfa-contabilitate partida simpla DraglaGabriel DraglaGabriel Buna ziua, Va rog daca ma puteti ajuta Am un pfa Activitate principala 3213- fabricarea imitatiilor de bijuterii si nu cred ca complectez registrele cum ... (vezi toată discuția)
Contabilitate pfa alina240 alina240 Am o nelamurire legata de registrul de incasari si plati.Am infiintat de curand PFA-ul si inca nu am avut incasari. Am in schimb cateva cheltuieli facute din ... (vezi toată discuția)