avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 696 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... CE ESTE DE FACUT?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

CE ESTE DE FACUT?

In lista lunara de intretinere au aparut sume de bani care nu au fost discutate in adunarea generala a proprietarilor si nici aprobate prin bugetul anual de venituri si cheltuieli. Sumele se refera la marirea salariului presedintelui, salariu si pentru un asa zis secretar al comitetului dar si la valoarea fondului de rulment si a celui de reparatii. Am contestat in scris toate acestea presedintelui dar si administratorului (firma privata). Presedintele mi-a raspuns, tot in scris, ca nu este treaba mea iar firma de administrare nu s-a obosit sa-mi raspunda in ce baza s-au facut platile sau introdus la plata sumele in cauza.
Cel mai recent răspuns: Marcel Mihalache , Avocat 08:15, 16 Ianuarie 2013
Înainte de începutul următorului an fiscal şi pentru fiecare an fiscal ce urmează, comitetul executiv va pregăti şi va prezenta proprietarilor în adunarea generală un buget anual de venituri şi cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării şi funcţionării acesteia.
Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au obligaţia să aprobe şi un fond de reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune. Comitetul executiv va pregăti şi va prezenta adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimentează în avans, în tranşe lunare egale, prevăzute în lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari. Plăţile pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune se vor face din fondul de reparaţii. Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari pot aproba şi alte fonduri cu caracter special.
As vrea un raspuns practic nu teorie...
Conform art. 10 din legea nr. 230 / 2007 privind infiintarea si functionarea asociatiilor de proprietari, aveti dreptul sa cunoasteti toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si aveti acces, la cerere, la orice document al acesteia.
Conform art. 32 alin. din acelasi act normativ, presedintele asociatiei sau membrii comitetului executiv pot fi remunerati conform hotararii adunarii generale a proprietarilor.
Asadar, este dreptul dumneavoastra sa aveti acces la orice document al asociatiei, iar in privinta salariilor marite, daca acestea nu au fost stabilite in adunarea generala, este un abuz din partea conducerii asociatiei.
Aveti calea legala fie sa formulati o sesizare serviciului relatii cu asociatiile de proprietari din cadrul autoritatii publice locale (primaria) solicitand un control in acest sens, fie sa formulati o actiune in instanta impotriva conducerii asociatiei pentru incalcarea drepturilor dumneavoastra de proprietar, respectiv acela de a avea acces la orice document al asociatiei si cel de a va exprima acordul cu privire la cuantumul membrilor din conducere.
In temeiul art. 33 din acelasi act normativ puteti solicita comisiei de cenzori sa verifice legalitatea actelor prin care presedintele si-a majorat salariul (cenzorii au printre altele si aceste atributii, respectiv de a verifica legalitatea actelor si deciziilor adoptate).

In temeiul art 30 lit g din L nr 230/2007 ,si art 17 lit g din HG nr 1588/2007
comitetul executiv pentru scopul si activitatile asociatiei de proprietari,angajeaza si demite,incheie si reziliaza contracte

Modificarea cuantumului indemnizatiilor precizate sunt de competenta comitetului executiv
Administratorul de imobil este simplu angajat al asociatiei de proprietari cu limita de competenta a executa deciziile/masurile dispuse de adunarea generala,presedinte,comitet executiv
Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari,in temeiul disp art 31 din L nr 230/2007 este presedintele acesteia
Daca aveti vreo nemultumire cu privire la activitatea asociatiei, conform art. 55 din Legea 230/2007 puteti face o sesizare la Primarie, unde exista un compartiment care se ocupa de asociatiile de proprietari.
Art. 55. - Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, exercită controlul asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari

Alte discuții în legătură

Buget de venituri si cheltuieli mirceatintisan mirceatintisan Buna ziua! Ce lege, eventual articol reglementeaza obligatia de a avea \"buget de venituri si cheltuieli\" intr-o asociatie de proprietari? Ce sanctiuni poate ... (vezi toată discuția)
Raport de activitate BullTerrier77 BullTerrier77 Buna ziua. In cadrul asociatiei de proprietari, ,,cineva'' din comitetul de administratie, (dar cine) trebuie sa intocmeasca un raport de activitate.... in ... (vezi toată discuția)
Comitetul executiv constituit dintr-o singura persoana? gabriela constantinescu gabriela constantinescu Aceasta este situația la blocul nostru: comitetul executiv a rămas cu o singura persoana. Erau doi, dar unul s-a demis. Întrebarea mea este: sint legale ... (vezi toată discuția)